واکنش دولت به خبرها درباره تغییر قیمت بنزین

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش سهمیه آزاد بنزین اظهار کرد: ستاد ملی کرونا در ایام همه‌گیری این بیماری تصمیماتی داشت؛ مثلاً منع ترددهایی وجود داشت و تغییراتی هم در وضعیت ذخیره بنزین کارت‌های سوخت، صورت گرفته بود.

سخنگوی دولت گفت: موضوع ذخیره بنزین کارت‌های سوخت به وضعیت عادیِ شش ماه ذخیره برگشت؛ در عین حال تغییر قیمت بنزین در دستور کار نیست.

خبر مرتبط
تکلیف قیمت و سهمیه بنزین مشخص شد

قرار نیست هیچ تغییر دیگری در میزان سهمیه‌ها و یا قیمت بنزین در سال جاری داشته باشیم.

بهادری جهرمی افزود: بعد از اینکه چندین ماه است از شرایط کرونایی عبور کرده و به اوضاع عادی رسیده‌ایم، آن ستاد کان‌لم‌یکن شده است و موضوع ذخیره بنزین کارت‌های سوخت هم به وضعیت عادیِ شش ماه ذخیره برگشت؛ در عین حال تغییر قیمت بنزین در دستور کار نیست.

سخنگوی دولت اظهار کرد: بنا به پیشنهاد وزارت اقتصاد و بررسی‌های معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و وزارت امور خارجه، متن لایحه‌ای به منظور انعقاد موافقت‌نامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرگی بین ایران و اندونزی به تصویب هیات وزیران رسید که به مجلس ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر وزارت اقتصاد در راستای کاهش بنگاهداری بانک‌ها و کمک به افزایش سرعت در واگذاری اموال و سهام‌های غیر بانکی بانک‌ها بود که به تصویب هیات وزیران رسید تا فرآیند واگذاری مناسب این دارایی‌ها به بخش خصوصی تسهیل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.