این شهرها برای برف و کولاک آماده باشند

 صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در برخی نقاط رعدوبرق و در نقاط کوهستانی کولاک برف رخ داده و امروز چهارشنبه (۴ بهمن) علاوه بر این مناطق، در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد. پنجشنبه (۵ بهمن) نیز فعالیت سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق غرب کشور خواهد بود و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

خبر مرتبط
برف این استان را سفیدپوش کرد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، بارش باران و برف در مناطقی از استان همچنین در مناطق شمالی و نوار شرقی استان با وزش باد خزری گاهی با سرعت تند تا به نسبت شدید جریان دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه(۶ بهمن) با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب کشور، در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطق مرکزی کشور و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور بارش رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه (۷ بهمن) بارش علاوه بر مناطق یاد شده در شمال غرب و برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور نیز رخ خواهد داد همچنین طی دو روز آینده در نواحی مرکزی، شرقی، و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

خبر مرتبط
سفر به شمال کشور ممنوع/ این هشدار را جدی بگیرید

سرهنگ ابراهیم ارزانی شامگاه سه‌شنبه در پیامی تصویری خطاب به شهروندان گفت: هم اکنون در آزادراه تهران - شمال به ویژه در محدوده تونل ۱۶ شاهد بارش سنگین برف هستیم.

ضیاییان گفت: طی دو روز آینده در نیمه‌شمالی کشور و روز پنج‌شنبه در نیمه‌شرقی کشور دما به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی افزود: تا چهارشنبه دریای خزر و غرب خلیج فارس مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران امروز (۴ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری و وزش باد، گاهی بارش باران و وزش باد شدید و در شمال شهر بارش برف با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و در ‌روز پنجشنبه (۵ بهمن) صاف تا کمی ابری و وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد:  بندرعباس با دمای۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای۸- و ۱۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.