این گیاه خوشمزه و خوشرنگ علائم تپش قلب را کاهش می‌دهد!

اگر از هر پزشک طب سنتی سوال کنید که اولین گیاه مفید برای قلب چیست؟ به احتمال زیاد او گیاه زالزالک را به شما معرفی می‌کند. در این مطلب با خواص زالزاک برای قلب آشنا می‌شوید.

این درخت با ظاهر ساده در واقع یک نیروگاه قلبی است. این گیاه برخی از کامل‌ترین و متنوع‌ترین فواید را برای عملکرد قلب نسبت به سایر گیاهان روی زمین ارائه می‌کند.

گیاه زالزالک (زالزالک خارتیز) برای درمان تصلب شرایین (سخت شدن شریان ها)، کلسترول بالا و نارسایی احتقانی قلب مفید است و معمولاً پس از حمله قلبی برای جلوگیری از آسیب بیشتر به بافت قلب استفاده می شود.

فواید قلبی گیاه زالزالک شامل موارد زیر است:

* ریتم ناکارآمد قلب را تنظیم می کند

* از شریان ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند

* دیواره های رگ های خونی را سفت می کند

* تولید کلاژن را در طول فیبروز (بیماری ورم بافت‌های رشته‌ای و سخت شدن بافت‌های همبند) تثبیت می کند

* نیروی انقباضی قلب را بهبود می بخشد

* فشار خون را کاهش می دهد

* کلسترول و چربی خون را کاهش می دهد

یکی از مهمترین اثرات گیاه زالزالک توانایی آن در تنظیم فعالیت الکتریکی قلب است که آن را برای درمان تپش قلب بسیار مفید می کند.

کاهش علائم تپش قلب با یک گیاه خوشمزه و خوشرنگ !

گیاه زالزالک همچنین برای افرادی که تپش قلب را همزمان با ابتلا به یک بیماری قلبی تجربه می‌کنند، مفید است. یک مطالعه بزرگ با مشارکت ۵۵۰۰ داوطلب به این نتیجه رسید که تجویز و مصرف عصاره استاندارد شده زالزالک، خطر مرگ ناگهانی قلبی را در بیمارانی که به نوعی عارضه قلبی دچارند ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش می دهد.

متخصصان تاکید دارند این گیاه قابل اطمینان‌ترین گیاهی است که برای کاهش علائم تپش قلب می‌توان استفاده کرد با این حال مهم است به یاد داشته باشید که ممکن است دست‌کم ۲ هفته طول بکشد تا فواید آن مشخص شود.

در واقع هنگام مصرف زالزالک برای آرام کردن تپش قلب نباید انتظار بهبودی را در هفته اول داشته باشید اما می‌توانید انتظار کاهش تدریجی تعداد و شدت تپش قلب را در چند هفته پس از مصرف آن داشته باشید.

این گیاه بسیار ایمن است اما هر کسی که داروهای قلبی مصرف می کند باید قبل از مصرف هر گونه گیاه یا مکمل با پزشک خود مشورت کند. نکته قابل تاکید در مصرف این گیاه دارویی، در اختیار داشتن دستور پزشکِ واجد شرایط است که شناخت کافی از وضعیت بیمار و تاثیر گیاه زالزالک بر قلب و عروق او داشته باشد.

استفاده خودسرانه و مداوم از این گیاه می تواند باعث بروز عوارض جانبی، همچون موارد زیر شود :

تعریق
بی‌خوابی
حالت تهوع
خون دماغ
خستگی عمومی بدن و…

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.