سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه۶ با اعلام خبر رشد ۴۵درصدی میزان صدور پروانه‌‌‌های ساختمانی در این منطقه در یک‌سال اخیر گفت: ضمن مقایسه آمار صدور پروانه‌‌‌های صادر شده امسال در مقایسه با وضعیت مشابه در سال قبل باید عنوان کنم که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز ۳۵۵ مورد پروانه صادر شد، که میزان صدور پروانه در این منطقه، نسبت به سال قبل با رشد ۴۵ درصدی همراه بود.

وی در تشریح جزئیات این موضوع اظهار کرد: ۴‌درصد از پروانه‌‌‌های صادر‌شده با کاربری تجاری و ۴۲‌درصد با کاربری مسکونی بود و باقی موارد کاربری اداری و... دارد و منطقه۶ جزو مناطقی است که از لحاظ بافت فرسوده جزو مناطق با تراکم پایین در بافت فرسوده شهر تهران محسوب می‌شود به‌گونه‌‌‌ای که در حالت کلی طبق آخرین نقشه‌‌‌های طرح تفصیلی ملاک ‌درصد مساحت بافت فرسوده نسبت به کل منطقه ۳‌درصد است.

روحانی یادآور شد: پرونده‌‌‌های بافت فرسوده به تعداد ۷ قطعه پلیگونی (بلوک) شامل ۲۸۹ پارسل و تعداد قطعه‌‌‌های دارای پروانه تا تیرماه ۱۴۰۲ شامل ۲۷ پرونده است.

شهردار این منطقه به اقدامات انجام‌شده در راستای احیای مجدد بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: مقرر شد با توجه به  نبود دفتر تسهیل‌‌‌گری در این منطقه، به منظور سرعت بخشیدن به امور؛ مکاتبه‌‌‌ای با سازمان نوسازی انجام شود تا یکی از دفاتر مناطق همجوار برای بهره‌مندی شهروندان هماهنگ شود.

در ادامه شهردار این منطقه در تشریح فعالیت‌‌‌های عمرانی منطقه ۶ اظهار کرد: تلاش ما در بخش مرکزی شهری فراهم کردن بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال شهروندان در فضاهای شهری است؛ به همین منظور پیاده‌‌‌روها به عنوان یکی از اصلی‌‌‌ترین فضاهای شهری برای تردد عابران پیاده مورد توجه قرار گرفت. پس پروژه بهسازی و پیاده‌روسازی شهری به عنوان یکی از اصلی‌‌‌ترین مسیرهای تردد عابران برای دستیابی به شهرهای انسان‌محور مورد توجه قرار گرفت که خیابان‌‌‌های حجاب با بیش از ۶۰‌درصد پیشرفت و پیاده‌‌‌روهای خردمند، گمنام مقابل دانشگاه و خیابان حافظ از رودسر تا طالقانی به طور کامل به اتمام رسیده است و خیابان‌‌‌های فلسطین، بیستون، کارگر، اقاقیا و عضدی با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۵۰‌درصد پروژه در حال انجام است.

روحانی با تاکید بر اینکه شهر زنده است و نیاز دارد به صورت مستمر خود را به‌روز کند، گفت: تاکنون بیش از ۴۴‌هزار تن آسفالت‌‌‌ریزی در معابر و خیابان‌‌‌های بخش مرکزی پایتخت انجام شده است که قرار است این تناژ تا انتهای سال به ۵۵‌هزار تن آسفالت برسد.

روحانی در ادامه با اشاره  به طرح مسیر طبیعت گفت: مطالعات عمیق و کاملی صورت گرفته و طرح دارای پیوست ترافیکی، اجتماعی و عمرانی است. باید تلاش کنیم با تامین سرمایه مالی طرح، اخذ مشارکت و توافقات بین شهرداری با نهادهای ذی‌ربط پروژه را عملیاتی کنیم، چراکه با اجرای این طرح ملی، مصلای تهران به عنوان قطب مذهبی تهران به اراضی عباس‌آباد قطب فرهنگی و خیابان‌‌‌های ولیعصر، الوند، گاندی و...که قطب‌های کارآفرینی و کسب‌و‌کار محسوب می‌‌‌شوند به همدیگر متصل می‌شود تا در این مرکز مدرن شهری تمامی خدمات مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی به صورت یکپارچه به شهروندان عرضه شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه منطقه ۶ حوزه کار و فعالیت مرکزی تهران به حساب می‌‌‌آید، گفت: کاربری‌‌‌های تعریف‌شده در این طرح بیشتر با هدف قابلیت برقراری اتصال بین محورهای شرق و غرب است. در طراحی این پروژه به شرایط خاص منطقه از جمله تعدد مراکز بیمارستانی و دولتی در سطح منطقه، توجه ویژه شده است و انتظار می‌رود با عملیاتی شدن طرح بخش بزرگی از چالش‌‌‌های شهروندان از مشکلات ترافیکی و شب‌‌‌مردگی در بخش‌‌‌های مرکزی و شمالی منطقه کاهش یابد.

روحانی اظهار کرد: تمرکز ادارات و مراکز بیمارستانی قلب پایتخت را دچار شب‌‌‌مردگی کرده است که با اجرای پروژه مسیر طبیعت بعد فرهنگی و تفریحی در این محدوده پررنگ خواهد شد و شادی و نشاط زندگی به سطح منطقه باز‌خواهد گشت و اجازه نمی‌‌‌دهد غلبه کار، بافت مسکونی و زندگی شهروندان منطقه را برهم بزند.

روحانی در ادامه به طرح توسعه‌‌‌ای دانشگاه تهران اشاره کرد و با بیان اینکه طرح دانشگاه تهران معضل ۲۷ ساله تهران و منطقه ۶ است که در این زمینه سه جلسه با دانشگاه برگزار کردیم و موضوع در دانشگاه با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: یکی از تقاضاهای ما از شورای شهر این است که موضوع را از طریق وزارت میراث فرهنگی دنبال کنند و طرحی که معاونت شهرسازی و دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۰ به تصویب رساندند تا طرح توسعه دانشگاه ارائه شود، اگر مورد پیگیری قرار بگیرد در کمیسیون ماده ۵مطرح و مشکل آن حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: این منطقه جزو کهنسال‌نشین‌‌‌ترین مناطق تهران است، از این رو توجه بیشتر به موضوعات مناسب‌سازی فضاهای شهری برای ایجاد تسهیل در تردد و اجرای برنامه‌‌‌های فرهنگی متناسب با سالمندی جزو اولویت برنامه‌‌‌های فرهنگی و عمرانی در قلب پایتخت محسوب می‌شود و مدیریت شهری منطقه به منظور ایجاد عدالت در بهره‌‌‌مندی شهروندان از فضاهای شهری طرح‌‌‌های ویژه‌‌‌ای در دستور کار دارد و در پروژه «پاتوق حال خوب سالمندی» به شهروندان قدیمی و سالمند توجه ویژه داشته است.