با این ۶ راهکار بی‌نظیر به جنگ افزایش وزن بروید

در این مطلب، ما به شش روش اثبات شده برای کاهش وزن سریع ضمن ترکیب بینش علمی با برنامه‌های کاربردی تناسب اندام می‌پردازیم.

 

روزه (فستینگ) متناوب با تمرینات هدفمند

۶ راهکار شگفت انگیز برای کاهش سریع وزن

 

جفت کردن روزه متناوب (فستینگ متناوب) با تمرینات هدفمند در باشگاه‌ها یا در خانه می‌تواند کاهش وزن سریع را در پی داشته باشد. با برنامه ریزی تمرینات با شدت بالا در طول پنجره غذا خوردن (زمان مشخصی که در این رژیم به غذا خوردن اختصاص می‌یابد) ، کالری سوزی را به حداکثر می‌رسانید و سوزاندن چربی‌های بدن را و اثربخشی هر دو استراتژی را افزایش می‌دهید. در رژیم روزه متناوب، افراد ۱۶ ساعت از روز را روزه می‌گیرند و تمام کالری مورد نیاز بدن خود را در طول ۸ ساعت دیگر دریافت خواهند کرد. استفاده از این برنامه غذایی، هم برای کاهش وزن و چربی و همین‌طور به‌منظور پیشگیری از دیابت نوع ۲ و دیگر بیماری‌های مرتبط با چاقی، پیشنهاد می‌شود.

 

تمرینات اینتروال با شدت بالا (HIIT)

۶ راهکار شگفت انگیز برای کاهش سریع وزن

تمرینات متعارف و متحول کننده اینتروال در خانه ابزاری قدرتمند برای کاهش وزن سریع است. این تمرینات که ورزش‌های شدید و کوتاه و به دنبال آن دوره‌های استراحت کوتاه را در بر می‌گیرد، نه تنها کالری‌ها را در طول تمرین می‌سوزاند، بلکه متابولیسم (سوخت و ساز) شما را بعد از ورزش بالا می‌برد و باعث کاهش مداوم لایه‌های چربی می‌شود.

 

رژیم کتوژنیک به همراه بدنسازی

۶ راهکار شگفت انگیز برای کاهش سریع وزن

انتخاب رژیم کتوژنیک می‌تواند کاهش وزن را تسریع کند. این رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب، بدن را برای چربی سوزی آماده می‌کند و تمرینات بدنسازی این روند را بیشتر تقویت می‌کند. تمرینات قدرتی، به طور ویژه، می‌تواند به حفظ توده عضلانی بدون چربی در حین کاهش وزن کمک کند.

 

خوردن آگاهانه و ورزش

۶ راهکار شگفت انگیز برای کاهش سریع وزن

هنگامی که شیوه‌های تغذیه آگاهانه را با ورزش ترکیب می کنید، ضریب سلامتی شما به شدت ارتقا می‌یابد. شرکت در کلاس‌های گروهی تمرینات ورزشی نه تنها تنوع را وارد روند تناسب اندام شما می کند، بلکه مشارکت اجتماعی را نیز ارتقا می‌دهد. هم افزایی غذا خوردن آگاهانه و تمرینات گروهی می تواند رویکردی جامع برای کاهش وزن ایجاد کند.

 

خواب کافی و تمرینات عصرگاهی

۶ راهکار شگفت انگیز برای کاهش سریع وزن

خواب با کیفیت برای کاهش وزن موثر ضروری است. همراه کردن این کار با تمرینات عصرگاهی در باشگاه یا خانه می‌تواند به طور ویژه‌ای مفید باشد. ورزش عصرگاهی نه تنها باعث سوزانده شدن کالری‌های بدن می‌شود، که به تنظیم هورمون‌ها و به خواب آرام شبانه و سلامت کلی کمک می‌کند.

 

آبرسانی، چای سبز و تناسب اندام

۶ راهکار شگفت انگیز برای کاهش سریع وزن

شما باید تمرینات آبرسانی را در برنامه تناسب اندام خود بگنجانید تا اطمینان حاصل شود که در طول تمرینات پرانرژی خواهید بود. پیوستن به باشگاه‌ها یا مراکز تناسب اندام، دسترسی به تجهیزات و کلاس‌های ورزشی متنوع را فراهم می‌کند. مصرف یک فنجان چای سبز که به دلیل خواص افزایش دهنده متابولیسم شناخته شده، می‌تواند شما را برای انجام تمرینات ورزشی آماده کند . برای کسانی که به دنبال گزینه‌های با طروات بعد از تمرین هستند، اسموتی‌های پروتئینی، نوشیدنی‌ها و غذاهای غنی از کربوهیدرات می‌توانند مفید باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.