دمای هوا در این شهر به ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد/ هشدار مهم هواشناسی

رحیم صدیقی با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی، از تقویت و گسترش فعالیت سامانه بارشی از اواخر امشب در استان خبر داد و اظهار داشت: از فردا تا روز دوشنبه شاهد بارش برف و باران قابل توجه در شهرستان‌های مریوان، سروآباد، سلین، سنندج، بانه، بیجار، زرینه، کامیاران، هزارکانیان، سقز، نساره، یاسوکند، موچش، گل تپه، کامیاران، قاملو و دهگلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از بامداد شنبه تا روز یکشنبه اوج بارش‌ها خواهد بود، افزود: همزمان با بارش‌ برف و باران شاهد کولاک شدید در گردنه‌ها، وزش باد شدید، مه و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات سطح استان خواهیم بود.

خبر مرتبط
تهران به حالت آماده‌باش درآمد/ هشدار نارنجی صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از دستگاه‌های امدادی و اجرایی می‌خواهیم برای خدمات‌رسانی به مردم در آمادگی کامل باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه در طول دو روز آینده شاهد اختلال جدی در تردد و لغزندگی مسیرهای شهری و بین شهری به ویژه گردنه‌ها خواهیم بود، گفت: کاهش محسوس دمای هوا و دید افقی، یخبندان و احتمال لغو پروازها در این روزها پیش‌بینی شده است.

وی هشدار داد: همزمان با فعالیت این سامانه بارشی، وزش باد در نیمه شرقی استان به ویژه بیجار، زرینه، قروه، قاملو، دهگلان، هزارکانیان و سقز شدید و در محدود هشدار سطح نارنجی خواهد بود.

صدیقی با اشاره به احتمال خطر سقوط اشیاء، سنگ و شکسن شاخ و برگ درختان فرسوده و سقوط بهمن؛ از شهروندان خواست که در این روزهای برفی از سفر، ترددهای غیرضروری و کوهنوردی به جد پرهیز کنند.

وی خاطر نشان کرد: پس از خروج سامانه بارشی از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه، دمای هوا 7 تا 10 درجه افت خواهد کرد و یخبندان شبانه ایجاد و این وضعیت تا اواخر هفته آینده ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان متوسط میانگین دمای 24 ساعت گذشته را 0.2- درجه ذکر کرد و بیان داشت: در همین مدت زرینه با حداقل دمای 4.5- درجه و سلین با 13.6 درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان کردستان بودند. 

صدیقی  با اشاره به اینکه دمای سنندج نیز در شبانه‌روز گذشته بین 1.5 تا 9.6 در نوسان بود، عنوان کرد: در همین مدت سلین با 41 میلی‌متر و سپس سروآباد با 29.2 میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را در سطح استان داشته‌اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.