تهران به حالت آماده‌باش درآمد/ هشدار نارنجی صادر شد

حامد یزدی مهر عصر امروز از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی و وزش باد شدید از بعدازظهر فردا شنبه ۲۳ دی‌ماه تا پایان روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه خبر داد و اظهار داشت: طبق این برآورد از فردا در نیمه شمالی و غربی استان به‌ویژه ارتفاعات شاهد بارش برف و باران و کولاک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مواقع بارش برف و باران و مه، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددها در نواحی کوهستانی مورد انتظار است، افزود: در این زمینه با توجه به ابلاغ هشدار به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران از دستگاه‌های امدادی و اجرایی می‌خواهیم برای خدمات‌رسانی به مردم در آمادگی کامل باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به لایروبی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها بر ضرورت محافظت از لوله‌های آب‌رسانی و تأسیسات آبی تأکید کرد و گفت: بارش برف و باران همواره از نعمت‌های الهی هستند و نباید با مسائل انسان‌ساخت به بروز بحران منجر شوند، لذا به همه عوامل توصیه می‌شود با خدمت‌رسانی به‌موقع و پیشگیری‌های صورت گرفته نسبت به کاهش اثرات سو که شامل اختلال در ترافیک خودروها، بازماندن مسافرین در محورها و انسداد و یخبندان است با استفاده از تجهیزات مناسب برف‌روبی و بازگشایی محورها و رسیدگی به هنگام و اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی مردم در نحوه مواجهه با این پدیده‌ها اقدامات مناسب را صورت دهند.

یزدی مهر در ادامه به همه شهروندان و مسافران توصیه کرد در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند چراکه در زمان وقوع برف و باران احتمال سقوط سنگ در این مسیرها وجود دارد.

خبر مرتبط
جزییات پیش‌بینی هواشناسی از بارش برف تهران/ هوای پایتخت خوب می‌شود؟

براساس آنچه سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است، خبری از بارش برف در تهران نیست، در روزهای آینده شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد خواهیم بود.

وی همچنین بر ضرورت احتیاط در عبور از حاشیه رودها و عدم اسکان در این مناطق تأکید کرد و گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه وزش باد از بعدازظهر یکشنبه 24 دی‌ماه تا روز سه‌شنبه 26 دی‌ماه در نواحی غربی و جنوبی استان در این خصوص نیز هشدار داد و خاطرنشان کرد: ضروری است که شهروندان و ذینفعان نسبت به استحکام سازه‌های نیمه‌کاره و تابلوهای تبلیغاتی و اجتناب از پرواز پاراگلایدرها و عدم پارک خودرو و توقف کنار درختان کهن‌سال توجه ویژه داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.