جزییات محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه/ پاسخ تل‌آویو به اتهامات چه بود؟

«تال بیکر» ‌ مشاور حقوقی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه دومین روز بررسی این پرونده ادعا کرد که عملیات نظامی این رژیم در غزه اقدامی برای دفاع از خود در برابر حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطینی که وی آنها را سازمان های تروریستی خواند، انجام شده است.

در حالی که بنا به اسناد سازمان های حقوق بشری، رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ساکنان بی گناه غزه مرتکب وحشیانه ترین حملات و جنایات جنگی شده است، این مشاور حقوقی رژیم اسرائیل ادعا کرد که آفریقای جنوبی روز پنجشنبه در دادگاه بین المللی کیفری سازمان ملل، پرونده ای تحریف شده از جنگ غزه را علیه این رژیم مطرح کرد.

خبر مرتبط
حماس پهپاد اسرائیلی را شکار کرد+فیلم

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که پهپاد ارتش اسرائیل را تحت کنترل گرفته‌اند.

بیکر در اظهاراتی گستاخانه مدعی شد که اگر در این جنگ اقدامات نسل کشی صورت گرفته، این اقدامات علیه صهیونیست ها انجام شده است.

مشاور حقوقی رژیم صهیونیستی گفت که درخواست آفریقای جنوبی برای توقف فوری عملیات نظامی این رژیم در غزه، موجب نخواهد شد که اسرائیل به دفاع از خود دست بکشد.

وی به دیوان بین المللی دادگستری گفت که متقاضی (آفریقای جنوبی) به دنبال تضعیف حق ذاتی اسرائیل برای دفاع از خود و ناتوان کردن این رژیم در دفاع از خود است.

همچنین «مالکوم شو» وکیل انگلیسی رژیم اشغالگر اسرائیل ادعا کرد که بر اساس کنوانسیون نسل کشی دیوان بین المللی دادگستری صلاحیتی برای توقف عملیات نظامی در نوار غزه ندارد.

در حالی که افکار عمومی جهان و سازمان های حقوقی و بشردوستانه، اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در جنگ غزه را جنایت جنگی و نسل کشی ارزیابی کرده اند، شو در کمال بی شرمی گفت که این نسل کشی نیست و آفریقای جنوبی فقط نیمی از داستان را تعریف می کند.

دیروز (پنجشنبه) تیم حقوقی آفریقای جنوبی استدلال خود را در دادگاه بین المللی دادگستری در مورد پرونده «نسل کشی» رژیم صهیونیستی در جنگ غزه که توسط این کشور آفریقایی علیه اشغالگران صهیونیست مطرح شده بود را به پایان رساند.

در این جلسه تیم حقوقی آفریقای جنوبی خواستار صدور دستور توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شد و از مقامات رژیم اسرائیل خواست هر کسی را که تحریک یا اقدام به ارتکاب جنایت نسل کشی در غزه شده است را مجازات کند.

«فوسی ماندونسیلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند گفت که رژیم اسرائیل باید از هرگونه اقدامی که فلسطینیان را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم می کند، پرهیز کند.

وی همچنین از رژیم اسرائیل خواست که از قتل عام فلسطینیان و وارد کردن هرگونه آسیب جسمی و روانی به آنها دست بردارد.

«سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در واکنش به تشکیل پرونده «جنایت نسل کشی رژیم اسرائیل علیه مردم غزه» در دیوان بین المللی دادگستری گفت که پیشتر هرگز غرور که امروز احساس می کند را احساس نکرده است.

به گزارش رسانه های محلی، او این در سخنان را در جریان شرکت در نشست حزب کنگره ملی آفریقا بیان کرد و افزود که هدف کشورش از طرح شکایت علیه رژیم اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری، توقف نسل کشی در نوار غزه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.