وقوع حادثه امنیتی در شرق سواحل عمان

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع یک حادثه دریایی در ۵۰ مایلی شرق سواحل عمان دریافت کرده است.

این سازمان با انتشار پیامی افزود که عمان در حال بررسی این حادثه است و ما به کشتی‌ها توصیه می‌کنیم هوشیار باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را به ما گزارش دهند.

این خبر در حالی است که ارتش آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که یمن سه‌شنبه‌شب ۱۸ پهپاد و سه موشک به سمت کشتی‌های عبوری از دریای سرخ به سمت اسرائیل، شلیک کرد. واشنگتن همچنین مدعی شد که نیروهای مستقر در منطقه، با جنگنده‌های ناوپایه و چهار ناورزم این پهپاد و موشک‌ها را ساقط کرده است.

خبر مرتبط
واکنش رسانه های انگلیسی به حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ

اعزام ناوشکن ایرانی البرز به دریای سرخ در پی تحولات تنش‌زای اخیر این منطقه بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های انگلیسی‌زبان منطقه و غرب داشت.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد که حمله دیشب، بیست و ششمین حمله یمن از ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳(۲۸ آبان) تاکنون بوده و آن را «پیچیده» توصیف کرده است.

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس با این ادعا که لندن و واشنگتن «بزرگ‌ترین» حمله یمن را دفع کرده‌اند، به صنعا هشدار داد.

ارتش ملی یمن در واکنش به کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی، کشتی‌های متعلق یا وابسته به این رژیم که قصد عبور از دریای سرخ را دارند، هدف حملات گسترده قرار داده است. در پی این حملات فلج‌کننده، شمار زیادی از شرکت‌های کشتیرانی معتبر تردد از این مسیر را متوقف و مسیری جایگزین را انتخاب کرده‌اند که به مراتب هزینه مالی و زمانی زیادی را روی دست آنها گذاشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.