پیام انصارالله به انگلیس: تاریخ خود را بازنگری کنید/ گوشت قربانی برای اسرائیل و آمریکا نباشید

پس از آنکه انگلیس اعلام کرد یک ناو به دریای سرخ ارسال کرده، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن از این کشور خواست تاریخ خود را بازنگری کند و «گوشت قربانی» برای رژیم صهیونیستی یا آمریکا نباشد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در ادامه افزود: زمانی که ناوشکن ساخته شد، مردم یمن در آن زمان دارای تفنگ‌های "موزر" بودند که خشاب آن فقط از یک گلوله پر می‌شد و اتوماتیک نبود و انگلیسی‌ها با این نیرو بخش‌هایی از یمن را اشغال کردند.

خبر مرتبط
آمریکا به سیم آخر زد/ صدور هشدار نهایی به یمن؛ دیگر اقدام خواهیم کرد

ائتلاف دریایی متشکل از ۱۳ کشور در قالب بیانیه مشترکی به "دولت نجات ملی یمن" (انصارالله) هشدار دادند که حملات به کشتی های اسراییلی یا عازم اسراییل را در دریای سرخ متوقف کنند.

محمد علی الحوثی همچنین تصریح کرد: علی‌رغم برتری کامل انگلیسی‌ها در آن زمان، آنها رانده شدند و آخرین سرباز با ناامیدی و شکست از کشور ما خارج شد.

این رهبر انصارالله در پایان گفت: «ما به آنها (انگلیسی‌ها) می‌گوییم که تاریخ خود را در دهه شصت (میلادی) مرور کنند و گوشت قربانی برای اسرائیل یا آمریکایی‌ها نباشند.»

این اظهارات الحوثی پس از آن بیان شد که «گرنت شپس»، وزیر دفاع انگلیس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرده بود، «کشتی اچ ام اس ریچموند» به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با حملات ارتش یمن به سمت دریای سرخ در حال حرکت است.

وی پیش از این تاکید کرده بود «نیروهای انگلیسی آماده هستند تا علیه انصارالله یمن که کشتی‌های باری عبوری از دریای سرخ را هدف قرار می‌دهند، اقدام کنند.»

خبر مرتبط
بیانیه انصارالله یمن در واکنش به ادعای آمریکا/ تهدید کشتیرانی بین‌المللی صحت ندارد

انصارالله یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن امنیت و ایمنی حمل و نقل دریایی بین المللی را در دریای سرخ، دریای عرب و باب المندب تضمین کرده است.

شپس در مقاله‌ای در روزنامه «دیلی تلگراف» گفته بود، انگلیس آماده انجام اقدامات مستقیم برای محافظت از کریدور اصلی کشتیرانی است که از سواحل یمن می‌گذرد.

ارتش یمن بارها به صراحت اعلام کرده است که به دلیل ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، تمام کشتی‌هایی را که از دریای سرخ به اراضی اشغالی بروند یا کشتی‌هایی را که متعلق به صهیونیست‌ها است، هدف قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.