انتقاد مایک پنس از بستری شدن مخفیانه لوید آستین

 مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.ان اظهار کرد: «در درجه اول من برای وزیر دفاع آمریکا آرزوی خوب شدن داشته و از اینکه او در حال کسب بهبودی کامل است خرسندم اما نحوه مدیریت این اتفاق از سوی وزیر دفاع آمریکا کاملا غیرقابل قبول است و من معتقدم که مردم آمریکا حق اطلاع پیدا کردن از شرایط پزشکی او و دلایل آن را دارند.»

مایک پنس از وزیر دفاع آمریکا و دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهور این کشور خواست حقایق را پیرامون بستری شدن لوید آستین در حالی که دلیل این اتفاق تا روز یکشنبه به صورت علنی فاش نشد، اعلام کنند.

آستین از زمان روز شروع سال نوی میلادی تاکنون در بیمارستان بستری بوده است.

خبر مرتبط
علت غیبت مخفیانه لوید آستین چه بود؟

وزیر دفاع آمریکا توضیحاتی درباره علت بستری شدن مخفیانه خود در بیمارستان به مدت چندین روز ارائه داد و مسئولیت اشتباهش را برعهده گرفت.

مایک پنس که به اراضی اشغالی سفر کرده، اظهار کرد: «در زمانی که متحدان ما در شرق اروپا و اینجا در اسرائیل در جنگ به سر می‌برند این موضوع که رهبر نظامی آمریکا در پنتاگون چند روز از کارش کنار رفته باشد و رئیس جمهور آمریکا هم اطلاعی از آن پیدا نکرده باشد از نظر من نشان دهنده تخطی از وظیفه بوده و وزیر دفاع و دولت آمریکا صادقانه باید قدم جلو گذاشته و حقایق را به مردم آمریکا ارائه دهند.»

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد، لوید آستین از عصر دوشنبه هفته قبل در بیمارستان نظامی والتر رید بستری شده چون «عوارضی را بعد از یک عمل پزشکی غیراورژانسی اخیر پیدا کرد».

آستین روز شنبه به اینکه ناراحتی‌هایی را به دلیل عدم شفافیت پیرامون وضعیت سلامتش باعث شد اذعان کرد و در بیانیه‌ای گفت: «من از این که رو به بهبود هستم بسیار خوشحالم و مشتاقم خیلی زود به پنتاگون برگردم. من همچنین نگرانی‌های رسانه‌ای درباره شفافیت را درک کرده و تصدیق می‌کنم که می‌توانستم در زمینه اطلاع‌رسانی مناسب به مردم بهتر عمل کنم و تعهد به بهتر عمل کردن می‌دهم.»

مایک پنس همچنین تلاش‌های اخیر برای حذف نام دونالد ترامپ، رئیس سابقش از برگه‌های رای در انتخابات ۲۰۲۴ با توسل به «بند شورش» در متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا را «مغایر با دموکراسی» خواند.

پنس در ادامه مصاحبه خود با سی.ان.ان، از فشارهایی که برای حذف نام دونالد ترامپ از برگه‌های رای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در ایالات آمریکا وارد می‌شوند انتقاد کرده و از اینکه تحولات ششم ژانویه ۲۰۲۱ را یک شورش بخواند، امتناع کرد.

خبر مرتبط
لوید آستین راهی سرزمین‌های اشغالی می شود

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به تل‌آویو سفر خواهد کرد.

او گفت: «من هرگز اتفاقاتی که در روز ششم ژانویه افتادند را یک شورش نخوانده‌ام. من خودم آنجا بودم و نحوه رخ دادن اتفاقات مصداق اغتشاش بود و من هرگز نگاه دیگری تا کنون به آنها نداشته‌ام.»

مایک پنس خاطرنشان کرد: «همانطور که گفتم همچنین صحبت‌های رئیس جمهور سابق نیز بی ملاحظه بودند و معتقدم که تاریخ و مردم آمریکا نهایتا او را از بابت نقشش در اتفاقات آن روز پاسخگو خواهند کرد. من فکر می‌کنم این تلاش‌ها برای آنکه اختیار تصمیم گیری درباره او را از مردم آمریکا سلب کنند واقعا با دموکراسی که جو بایدن و خیلی از دموکرات‌ها صحبت از دفاع از آن می‌کنند مغایر است.»

مایک پنس پیش از این اغلب از اقدامات ترامپ در روز ششم ژانویه که باعث به خطر افتادن جان خود او به دلیل حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حین تایید نتایج کالج انتخاباتی شد انتقاد و این اقدامات را محکوم کرده است.

در حال حاضر تصمیم گیری نهایی درباره اینکه ترامپ از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ رد صلاحیت شود بر عهده دادگاه عالی آمریکا است. این دادگاه عالی روز جمعه اعلام کرد، به درخواست تجدید نظر ترامپ در تصمیم دادگاه عالی کلرادو برای حذف نام ترامپ از برگه‌های رای رقابت مقدماتی در این ایالت  رسیدگی خواهد کرد.

پنس که چند وقت پیش از نامزدی برای رقابت مقدماتی جمهوریخواهان انصراف داد گفت، مطمئن است که مردم آمریکا کاندیدای درستی را انتخاب خواهند کرد و همچنین مطمئن است که دادگاه عالی آمریکا هم همین نظر را دارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.