جاده چالوش 6 ساعت مسدود شد/ علت حادثه چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، همه ساله با فرارسیدن نیمه دوم سال و افزایش میزان بارش‌های باران و برف در نقاط مختلف کشور، هشدارها درباره تردد مردم در محورهای شمالی آغاز می‌شود.

جاده چالوس هم به دلیل شرایط جوی که بر آن حاکم است و همچنین نقشه‌ای که دارد همواره در مرکز این هشدارها به دلیل مسایلی چون لغزندگی، کاهش دید و البته ریزش کوه قرار دارد.

اتفاقی که رییس پلیس راه استان البرز هم به تازگی درباره آن هشدار داده است، پیمان کرمی با اشاره به احتمال سقوط سنگ در محورهای کوهستانی این استان به ویژه جاده کرج-چالوس، به خبرنگاران گفت: «مسافران ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری، قبل از سفر از وضعیت راه ها به ویژه جاده کرج-چالوس مطلع شوند. همچنین با توجه برودت هوا و احتمال بارش باران و برف به ویژه در مناطق کوهستانی این استان، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.»

خبر مرتبط
هشدار پلیس راه به رانندگان/ جاده چالوس ناامن است

رییس پلیس راه البرز از احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان به ویژه جاده کرج - چالوس خبر داد و گفت که مسافران حاشیه جاده توقف نکنند.

جالب است بدانید که این اتفاق درست در همین تاریخ حدود 50 سال پیش باعث مسدود شدن جاده چالوس شده است.

در خبری که روزنامه اطلاعات شماره 17 دی 1353 به آن پرداخته است، ریزش کوه در محور کرج-چالوس، منجر به مسدود شدن این جاده شده است.

در توضیح این خبر آمده است: «جاده چالوس-کرج بعد از ظهر دیروز به علت ریزش کوه بسته شد و صدها اتومبیل به مدت 6 ساعت در دو سوی جاده منتظر باز شدن راه متوقف شدند. خبرنگار اطلاعات در کرج اعلام کرده است، ساعت 12 ظهر دیروز در 8 کیلومتری جاده چالوس-کرج در منطقه سربدار، کوه ریزش کرد و جاده بسته شد.»

این گزارش سپس با اشاره به تلاش ماموران برای بازگشایی مسیر، نوشت: «ماموران راهداری و پلیس راه تا ساعت 6 بعد از ظهر با وسایل لازم، بولدوزر و گریدر فعالیت کردند تا توانستند راه را برای اتومبیل ها باز کنند.»

نکته‌ای که در میان حسابی جلب توجه می‌کند، مدت زمان مسدود شدن جاده است که با وجود کمبود امکانات در آن زمان، تنها شش ساعت طول کشیده است. اما این روزها وقوع چنین اتفاقی منجر به مسدود شدن طولانی مدت جاده می‌شود که با توجه به پیشرفت امکانات راهداری در کشور امری عجیب و غیرمعمول محسوب می‌شود. سوال اینجاست که نقاط حادثه خیز جاده چالوس پس از گذشت 50 سال همچنان حادثه آفرینند و گویا قرار نیست این وضعیت که ممکن است جان بسیاری از مردم را هم تهدید کند، پایان یابد!

aPzT8NgSO9jx

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.