هشدار پلیس راه به رانندگان/ جاده چالوس ناامن است
سرهنگ "پیمان کرمی" رییس پلیس راه البرز اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در ارتفاعات این استان، مسافران ضمن خودداری از سفر‌های غیرضروری، قبل از سفر از وضعیت راه‌ها به ویژه جاده کرج -چالوس مطلع شوند.

وی اضافه کرد: با توجه برودت هوا و احتمال بارش باران و برف به ویژه در مناطق کوهستانی این استان، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.

خبر مرتبط
واکنش پلیس راهور درباره یک شایعه /پلاک دائمی برای خودروهای گذر موقت دروغ محض است!

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هرگونه تبلیغات برای تمدید دائمی پلاک گذر موقت و تغییر پلاک به ملی کذب و مصداق بارز کلاهبرداری است.

کرمی گفت: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است ضمن آنکه مسافران قبل از سفر از وضعیت راه‌ها به ویژه جاده کرج -چالوس مطلع شوند.

کرمی گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه‌های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های مورد نظر مستقر شده است.

خطر طبیعت‌گردی در کوهستان‌های البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز نیز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تغییر‌های شرایط جوی در این استان، مردم از طبیعت گردی در مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

"محمد باقر خلفی" اظهار کرد: همچنین از اتراق درحاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان البرز در این شرایط جوی خودداری کنند چرا که طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

خلفی بیان کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی گفت: اکنون تیم‌های امدادی در مناطق مختلف استان بویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده باش هستند.

کاهش دما و پیش بینی برف و باران در البرز

مدیر کل هواشناسی البرز نیز پیش‌تر اعلام کرد: هوای این استان طی چند روز آینده با بارش باران و برف همراه است.

" آرش بهاروند احمدی" گفته که براساس تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از سامانه بارشی سرد از منطقه رگبار پراکنده باران و در ارتفاعات بارش پراکنده برف، وزش باد شدید، احتمال کولاک برف و کاهش محسوس دما و یخبندان صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

این مسئول افزود: هوای امروز شنبه استان البرز، نیمه ابری تا ابری، بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و همراه با بارش پراکنده، است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.