پرونده های تازه ترامپ  + جزئیات

 وکلای ایالتی در جریان یک پرونده قضایی از قاضی ناظر بر محاکمه کلاهبرداری مالی ترامپ خواستند تا این رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از مشارکت در صنعت املاک و مستغلات نیویورک یا خدمت به عنوان مدیر در یک شرکت یا نهاد حقوقی به طور دائم منع کند.

طبق گزارش روزنامه گاردین، در این پرونده قضایی آمده است: طرح‌های گمراه‌کننده بی‌شمار ترامپ آن قدر نامتعارف و غیرمعمول هستند که توضیحات بی‌گناهی او را رد می‌کنند.

وکیل دونالد ترامپ هنوز به درخواست فوری برای اظهار نظر پاسخی نداده است؛ اما خود ترامپ پیشتر در شبکه اجتماعی‌اش نوشت که «هیچ کار اشتباهی انجام نداده و این مسائل عنوان‌شده در حوزه مالی درست برعکس آن چیزی است که دادستان کل مطرح کرده است».

او در ادامه تاکید کرد: هیچ قربانی و هیچ خسارتی وجود ندارد. هیچ چیز!

این شکایت‌نامه، دونالد ترامپ، شرکت و شرکایش را به «فریب دادن بانک‌ها و بیمه‌ها» متهم کرده است. طبق گزارش‌ها، ظاهرا ترامپ به دلیل ثروتش نرخ‌های جذاب و فریبنده‌ای را برای وام‌ها و بیمه‌ها دریافت می‌کرد.

متهمان این پرونده بارها هرگونه تخلف را رد کرده‌اند. ترامپ نیز که از رسانه‌های اجتماعی و تجمعات برای اعتراض علیه بی گناهی خود استفاده کرده، این موارد و پرونده‌ها را با «انگیزه سیاسی» خوانده است.

هم‌چنین طبق گزارش جدیدی که توسط دموکرات‌ها در کمیته نظارت مجلس نمایندگان منتشر شده، تجارت و کسب‌وکارهای دونالد ترامپ در حین ریاست‌جمهوری او، میلیون‌ها دلار از نهادهای خارجی مستقر در ۲۰ کشور دریافت کرده‌اند.

«جیمی راسکین» دموکرات ارشد در این کمیته مذکور گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد ۲۰ دولت از جمله چین و عربستان سعودی دست کم ۷.۸ میلیون دلار به نهادهایی نظیر هتل‌های بین‌المللی ترامپ در واشنگتن و لاس وگاس و برج‌های ترامپ در نیویورک پرداخت کرده‌اند.

این گزارش ۱۵۶ صفحه‌ای که «کاخ سفید برای فروش» نام دارد، تاکید می‌کند: این پرداخت‌ها قانون اساسی را نقض می‌کند که به رئیس‌جمهور و مقامات فدرال اجازه دریافت پول و هدیه از سوی دولت‌های خارجی بدون تایید کنگره را نمی‌دهد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.