شکست بایدن از ترامپ در نظرسنجی انتخاباتی/ رئیس‌جمهوری فعلی جنگ‌طلب‌تر است!

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های انجام شده توسط روزنامه نیویورک تایمز/کالج سینا و شبکه سی‌بی‌اس/یوگاو که عصر یکشنبه منتشر شد، اگر انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا همین الان برگزار می‌‎شد، احتمالا بایدن در یک رقابت مجدد مقابل رقیب جمهوری خواه خود (ترامپ)، شکست می‌خورد.

نظرسنجی نیویورک تایمز نشان داد که ترامپ به طور قابل توجهی در ۵ ایالت از ۶ ایالت شکننده و سرنوشت‌ساز در دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری (نوادا، جورجیا، آریزونا، میشیگان و پنسیلوانیا)، از بایدن پیشی گرفته است و رئیس جمهور کنونی آمریکا تنها با اختلاف ۲ امتیازی توانست از رئیس جمهور سابق ایالات متحده پیشی بگیرد، در حالی که به عنوان یک نمونه، فقط در ایالت نوادا ترامپ در حال حاضر با ۱۱ امتیاز گوی سبقت را از بایدن ربوده است.

دو سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیویورک تایمز گفتند که ایالات متحده در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و اکثریت آنها اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات معتقدند که سیاست‌های بایدن به آنها آسیب رسانده است، همچنین حدود سه چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (از جمله بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان دموکرات) گفتند که رئیس جمهور آمریکا پیرتر از آن است که بتواند وظایف خود را به‌طور موثر انجام دهد و ۶۲ درصد آنها هم گفتند که وی به‌طور کلی فاقد هوشیاری ذهنی لازم برای تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری است.

این در حالی است که نزدیک به ۶ نفر از هر ۱۰ نفر (۵۹ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیویورک تایمز) در امور اقتصادی که توسط اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به عنوان مهم‌ترین موضوع انتخابات ۲۰۲۴ ارزیابی شد، به ترامپ نسبت به بایدن اعتماد بیشتری دارند و این اعتماد بیشتر به ترامپ در تمامی گروه‌های شرکت‌کننده در این نظر سنجی در سطوح مختلف تحصیلی، درآمدی، سنی و جنسیتی صادق بود.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی سی‌بی‌اس نیز مشخص کرد که در حال حاضر ترامپ با سه امتیاز از بایدن پیشی گرفته است. نزدیک به نیمی (۴۵ درصد) از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سی‌بی‌اس معتقدند که اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد، وضعیت مالی بهتری خواهند داشت در حالی که تنها ۱۸ درصد آنها آینده اقتصادی خوبی را با ادامه حضور بایدن در کاخ سفید پیش‌بینی می‌کنند.

در همین راستا، ۴۸ درصد شرکت‌کنندگان انتظار دارند که در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا، وضعیت مالی بدتری در انتظارشان خواهد بود در حالی که تنها ۳۲ درصد آنها در مورد ترامپ هم همین احساس را داشتند.

البته اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی (۵۱ درصد) اظهار کردند که فارغ از اینکه کدام یک از این ۲ نفر رئیس جمهور بعدی آمریکا شود، در هر صورت در سیاست‌های اقتصادی دولت بعدی آمریکا نیز منافع ثروتمندان این کشور بر منافع طبقات کارگر و متوسط ترجیح داده خواهد شد.

نکته جالب اینکه بر اساس نتایج نظرسنجی سی‌بی‌اس، مشخص شد که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که بایدن از ترامپ جنگ‌طلب‌تر است و نزدیک به نیمی (۴۷ درصد) از آنها فکر می‌کنند که ترامپ صلح و ثبات را در جهان افزایش خواهد داد در حالی که فقط ۳۱ درصد آنها در مورد بایدن هم همین احساس را دارند.

این در حالی است که در حالی که تنها ۳۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که ترامپ شانس ورود آمریکا به جنگ دیگری را افزایش خواهد داد، حدود نیمی (۴۹ درصد) از آنها معتقدند که بایدن مرتکب این اشتباه خواهد شد.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می‌توان موارد زیر را برشمرد: ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان موافق این هستند که ایالات متحده باید تلاش کند تا از امور سایر کشورها دور بماند و اگرچه فقط ۳۵ درصد آنها ایده ابرقدرتی نظامی ایالات متحده را در اولویت خود می‌دانند اما با این وجود ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از ارسال کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی و ۵۳ درصد آنها نیز از ارسال کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین حمایت کردند.

همچنین نتایج هر دو نظرسنجی مشخص کرد که اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی‌ها معتقدند که سیاست‌های رئیس جمهور فعلی، به‌طور مستقیم به آنها آسیب رسانده است و در صورت پیروزی مجدد وی در دور دوم ریاست جمهوری آمریکا، ورشکستگی مالی ایالات متحده را پیش‌بینی کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.