اقدام فوری وزارت خارجه درباره حادثه تروریستی کرمان/ امیرعبداللهیان خبر داد

وزیر امور خارجه کشورمان در پی اقدام تروریستی در کرمان تأکید کرد که وزارت امور خارجه اقدامات فوری حقوقی و بین‌المللی خود را آغاز کرده است.

امیر عبداللهیان نوشت: شهادت ده‌ها نفر از هم‌وطنان عزیزمان در جریان عملیات تروریستی کرمان در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، موجب اندوه و تألم گردید.

وزیر امور خارجه کشورمان توضیح داد: وزارت امور‌ خارجه براساس اطلاعات به‌دست‌آمده اولیه از منابع رسمی، اقدامات فوری حقوقی و بین‌المللی خود را از طریق سازمان ملل متحد آغاز کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین نوشت: بدین‌وسیله به خانواده شهدا و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال شفای عاجل و بهبودی مجروحین را مسئلت دارم.

خبر مرتبط
هشدار قاطع به عاملان جنایت کرمان/ از خشم مردم ایران بترسید

وزیر کشور اوضاع استان را آرام و عادی خواند و ابراز داشت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اشراف کامل دارند و در حال تجزیه و تحلیل هستند.

 احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه عیادت از مجروحان انفجار تروریستی کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صمیمانه از کادر درمانی بیمارستان‌ها تشکر می‌کنیم که پس از انفجار روز گذشته تعداد قابل‌توجهی از مجروحان را درمان کردند و ۱۱۱ عمل جراحی به‌روی مجروحان انجام شده  که کار بسیار ارزشمندی بوده است.

وی با بیان اینکه "براساس آخرین آمار اعلام‌شده پزشکی قانونی عدد شهدای ما ۸۴ نفر است"، گفت: البته تعدادی از عزیزان در بیمارستان و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که وضعیت مناسبی ندارند و ممکن است این آمار تغییر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.