العاروری ترور خود را پیش‌بینی کرده بود

فعالان در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی را از معاون رئیس جنبش حماس که توسط رژیم صهیونیستی ترور شد، منتشر کردند.

وی در این ویدیو ترور خود را پیش‌بینی می‌کند و می‌گوید: فکر نمی‌کردم تا این سن زنده باشم. ما در وقت تلف شده هستیم و چیزی برای از دست دادن نداریم. خون ما و جانمان عزیزتر و گرانبهاتر از هیچ شهیدی نیست. شهیدی که از ما سبقت گرفته از ما بهتر است.

خبر مرتبط
محل شهادت فرمانده حماس در حمله پهپادی اسرائیل در بیروت + فیلم

تصاویری از محل شهادت شیخ صالح العاروری در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در بیروت منتشر شد.

وی همچنین به تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره ترور رهبران حماس پاسخ می‌دهد و می‌گوید: ما بخشی از ملت غزه هستیم و مثل آن‌ها شهید می‌شویم. خانه‌های ما را ویران می‌کنند و ما را تحت پیگرد قرار می‌دهند. این یک امر طبیعی است.

رسانه های لبنانی سه شنبه گزارش دادند که انفجاری در منطقه المشرفیه ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد که ناشی از حمله یک پهپاد اسرائیلی به دفتر حماس در ضاحیه جنوبی بیروت بود. در این حمله صالح العاروری و تعداد دیگری از اعضای حماس به شهادت رسیدند.

المیادین اعلام کرد که پهپاد اسرائیلی با سه موشک این ساختمان را هدف قرار داد و در پی آن، چهار تن به شهادت رسیدند.

خبر مرتبط
واکنش کاخ الیزه به ترور عضو حماس/ تاکید مکرون به جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه

رئیس جمهوری فرانسه در گفت وگوی تلفنی با عضو کابینه جنگ اسرائیل درخواست کرده است تا از تشدید تنش‌ها به ویژه در لبنان اجتناب شود.

به دنبال شهادت العاروری گروه‌های فلسطینی با تأکید بر ادامه «مقاومت»، «عزای عمومی ملی، اعتصاب همه جانبه و اقدام انقلابی در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها» را اعلام کردند.

این گروه‌ها تاکید کردند که «این هدف قرار دادن بزدلانه و خائنانه در سرزمین و پایتخت عربی، تجاوزی به کل ملت عربی و اسلامی، نه فقط لبنان و فلسطین است» و این ترور مستلزم موضع قاطع و فوری کشورهای عربی و مردم آزاده آنها در پاسخ به این تروریسم صهیونیستی است.

همچنین جنبش حماس اعلام کرد: در پی ترور صالح‌العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش مذاکرات آتش‌بس وتبادل اسرا را متوقف می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد که شهید العاروری در تهیه لیست نام‌های اسرا در مراحل مختلف تبادل اسرا  مشارکت داشت.

از سوی دیگر، آکسیوس به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشت که رژیم صهیونیستی عامل ترور صالح العاروری است، اما از قبل به ایالات متحده در این باره اطلاع نداده‌است.

این وبگاه آمریکایی افزود که اشغالگران به ایالات متحده درباره این عملیات ترور اطلاع قبلی ندادند، اما در زمان انجام عملیات، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در جریان قرار دادند.

این در حالی است که وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات صهیونیستی اوایل ماه گذشته گزارش داد که سرویس‌های اطلاعاتی اشغالگران در حال آماده شدن برای تعقیب و ترور رهبران حماس در سراسر جهان، به ویژه قطر، لبنان و ترکیه هستند.

مقامات صهیونیست گفتند که به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطلاعات در حال توسعه طرح‌هایی برای تعقیب رهبران حماس، به ویژه در لبنان، ترکیه و قطر است.

این روزنامه تایید کرده بود که این احتمالا آغاز یک دهه عملیات مخفی اشغالگران در سراسر جهان باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.