رونمایی از سردیس سردار سلیمانی در دانشگاه تهران+عکس

سردیس شهید سلیمانی دوشنبه شب در نخستین آیبن اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، مصطفی چمران رییس شورای شهر، ناصر ابوشریف نماینده جنبش حهاد اسلامی فلسطین و جمعی از شخصیت های، سیاسی، علمی و فرهنگی در دانشگاه تهران رونمایی شد.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مرسم گفت: یادمان باشد که اگر امروز در کمال امنیت می توانیم زندگی کنیم و فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی را در جامعه انجام دهیم نتیجه از خودگذشتگی شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر ایران است.

وی افزود: شهیدان سلیمانی، موسوی، همدانی، شمسی پور و هزاران شهیدی که در قربت جان خود را تقدیم نظام کردند پیشگاه خداوند جایگاه ویژه ای دارند و خداوند آنها را عزیز پنداشته است.

خبر مرتبط
پویش بخشش به احترام حاج قاسم سلیمانی/عفو بیش از ۳ هزار زندانی

در پی راه اندازی پویش بخشش به احترام حاج قاسم سلیمانی رییس قوه قضاییه از عفو بیش از سه هزار زندانی خبر داد.

زلفی گل گفت: مردم ایران با هر سلیقه سیاسی، قومیتی، نژاد و زبان برای خانواده شهدا احتران ویژه ای قائل هستند، خداروشکر که خانواده شهدا چشم و چراغ ایران هستند.

وزیر علوم ادامه داد: برگزاری پاسداشت شهدا در دانشگاه تهران به جوانان می گوید که هر فردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران گذشت و ایثار داشته باشد قدر می بیند و بر صدر می‌نشیند.

وی گفت: تاریخ پس از پیروزی انقلاب نشان داده که هر فردی که بر خلاف خواست شهدا و آزاداگان گام بردارد، حتما عاقبت بخیر نمی شود زیرا خاک جمهوری اسلامی ایران برگرفته از خون هزاران شهید و جانبازان است.

170838590

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.