حماس: آواره کردن دو میلیون فلسطینی جنایت جنگی است

 در بیانیه حماس آمده است: درخواست اسموتریچ وزیر افراطی کابینه نازی مبنی بر آواره کردن ۲ میلیون فلسطینی، باقی گذاشتن حدود دویست هزار فلسطینی در نوار غزه و تبدیل سرزمین‌های غزه به باغ و پارک برای صهیونیست‌ها یک تحقیر مذموم و جنایت جنگی است که با تهاجم جنایتکارانه‌ای که عصر جدید مانند آن را شاهد نبوده، همراه شده است.

جامعه بین المللی، سازمان ملل متحد و نهادهای آن باید برای مهار این رژیم، توقف جنایات آن و پاسخگویی جنایاتی که علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب شده است، اقدام مؤثری انجام دهند.

در پایان این بیانیه آمده است که مردم فلسطین در برابر همه تلاش‌ها برای آواره کردن آنها از سرزمین و خانه خود تا زمان آزادی و بازگشت ثابت قدم و تزلزل ناپذیر خواهند بود.

پیش تر بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفته بود که باید اهالی غزه را تشویق به ترک این منطقه کنیم زیرا آنها در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند.

اسموتریچ در گفت‌ وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در صورتی که همه اهالی غزه به جز ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار نفر عرب آن را ترک کنند، وضعیت در روز بعد از آن بسیار متفاوت خواهد بود.

رئیس حزب صهیونیست مذهبی، افزود: اسرائیلی‌ها مایل به بازگشت به غزه هستند زیرا منطقه زیبایی است و در این صورت، بیابان را به مناطق سرسبزی تبدیل خواهند کرد!

روز شنبه نیز آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی خواستار تخریب مرز بین نوار غزه و مصر با هدف وادار کردن فلسطینی‌های غزه به آوارگی در صحرای سینا مصر شده بود.

لیبرمن در یک گفت‌ وگوی تلویزیونی، گفت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در زمینه جلوگیری از قاچاق سلاح از طریق مرز مصر با نوار غزه ناکام بوده است و ۹۰ درصد سلاح در غزه از طریق مصر وارد این منطقه می‌شود.

لیبرمن افزود: باید محور فیلادلفیا (مرز نوار غزه با مصر) منهدم شود در این صورت فلسطینی‌ها به طور اختیاری به صحرای سینا منتقل خواهند شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین، گفت: ما فلسطینی‌ها را بیرون نمی‌کنیم اما در مقابل مانع رفتن آنها به مصر نیز نخواهیم شد.

لیبرمن پیشتر گفته بود: تنها راه حل برای نوار غزه، واگذاری اداره آن به مصر است همچنین باید منطقه الف در کرانه باختری نیز به اردن واگذار شود.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرده بود: راه حل وضعیت کنونی، لغو توافق اسلو و واگذاری غزه به مصر و بخش‌های مشخصی از کرانه باختری به اردن است زیرا پیشنهاد بازگشت تشکیلات خودگردان به کرانه باختری، غیرقابل تحقق و بی فایده است و نیروهای چند ملیتی مانند یونیفل در لبنان قادر به حل مشکل در نوار غزه نخواهند بود.

لیبرمن تصریح کرده بود: مصر تنها کشوری است که می‌تواند غزه را کنترل کند و (رژیم) اسرائیل باید گذرگاه‌هایش با غزه را به طور کامل و به صورت همیشگی ببندد و از ارسال آب و برق به آن خودداری کند، همچنین باید مصری‌ها را با کار انجام شده مواجه کرد و چنانچه این وضعیت را نمی‌پسندند پس هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.