واکنش جنبش حماس به جنایت ارتش اسرائیل در اردوگاه المغازی

 این جنبش افزود: دشمن جنایتکار صهیونیستی امشب ( یکشنبه ) جنایتی وحشیانه را در ارودگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه مرتکب شد و خانه‌های فلسطینیان را در این منطقه بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه ۷۰ نفر به شهادت رسیدند که این جنایت در راستای ادامه نسل‌کشی و کشتار جمعی کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه انجام می‌گیرد.

حماس هشدار داد که این بمباران جنایتکارانه و بزدلانه علیه غیرنظامیان در خانه‌های خود تلاشی برای روحیه‌ دادن به ارتش شکست خورده است که تحت حمایت دولت بایدن به عنوان شریک اول جنایات دشمن صهیونیستی در حق ملت فلسطین قرار دارد.

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه دست به جنایتی بزرگ و کشتار جمعی زده و یک بلوک مسکونی کامل را بمباران کرده که در جریان آن تاکنون ۷۰ تن شهید شدند. القدره همچنین گفت که با توجه به این که شمار زیادی از افراد زیر آوار مانده اند، احتمالا شمار شهدای این جنایت افزایش یابد.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی نیز تاکید کرد که بیشتر شهدایی که به این بیمارستان انتقال داده شدند، زن و کودک و افراد سالخورده هستند. 

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین نیز در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه بیش از ۷۰ فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

این جنایت همزمان با آن روی می‌دهد که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر عبور کرده و شمار زخمی شدگان این جنگ نابرابر نیز به ۵۴ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.