آمریکا و مکزیک توافق کردند+جزییات مهم

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، لوپز اوبرادور از نتایج گفت‌وگو‌های خود با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی در مکزیکو سیتی، با هدف بررسی مستقیم مسائل همکاری اقتصادی، امنیت و مهاجرت تقدیر کرد.

 لوپز اوبرادور بدون ارائه جزئیات بیشتر در پلتفرم X (توییتر سابق) نوشت: توافقات مهمی به نفع دو ملت ما حاصل شده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری سیاست حسن همجواری ضروری است.

این درحالی است که جمهوری‌خواهان کنگره به کاخ سفید فشار می‌آورند تا مواضع سخت‌گیرانه‌ای در قبال مهاجرت اتخاذ کند. اتخاذ این مواضع شرطی برای تصویب لوایح حمایت از اوکراین است، که اولویت دولت بایدن است.

در هفته‌های اخیر، پلیس مرزی آمریکا از عبور روزانه نزدیک به ۱۰ هزار مهاجر گزارش داده است. گفتنی است مکزیک به دلیل داشتن مرز‌های طولانی با آمریکا، سالانه میزبان صد‌ها هزار پناهجو است که به دنبال ورود به آمریکا هستند.

با این حال، برخی از این پناهجویان در این راه طعمه گروه‌های تبهکار و قاچاقچیان شده و یا به دلیل مخاطره مسیر جان خود را از دست می‌دهند. به تازگی در گزارشی از تجاوز جنسی به برخی از پناهجویان در مرز آمریکا و مکزیک خبر‌هایی در رسانه‌ها درز کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.