انتقاد تند سفیر سابق اسرائیل از موضع بایدن درباره غزه

 «دنی آیالون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا با اشاره به موضع جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جنگ غزه گفت: بایدن از یک طرف درخواست کاهش خسارات جانی را مطرح می‌کند و از طرف دیگر منتقدان را آرام می‌کند تا اسرائیل به جنگ در غزه ادامه دهد.

 

طبق گزارش میدل ایست مانیتور، آیالون در ادامه افزود: بایدن درباره این جنگ جوانب احتیاط را رعایت می‌کند و در اصل موضع او به اسرائیل زمان می‌دهد تا حماس را نابود کند.

نتانیاهو برای صلح با فلسطینیان ۳ شرط گذاشت

روزنامه فایننشال تایمز نیز چند روز پیش با اشاره به موضع جو بایدن در گزارشی نوشت: از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی، استراتژی جو بایدن این بوده که از بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) و دیگر مقامات علنا حمایت کند اما به طور پنهانی به آنها هشدار دهد که از حد خود فراتر نروند. همین رویه باعث شده تا کنگره ایالات متحده ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور این کشور، اعلام کند که آمریکا در تحت فشار گذاشتن نتانیاهو برای بازنگری در تاکتیک‌هایش با شکست مواجه شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین در تماس تلفنی که شامگاه شنبه با بنیامین نتانیاهو داشت، گفت که خواستار آتش‌بس در جنگ غزه نشده‌ است.

در بیانیه‌ای که بعدا توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده‌ است که بایدن و نتانیاهو درباره «کارزار نظامی اسرائیل در غزه از جمله اهداف و مراحل آن» گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.