بودجه سنگین تل‌آویو برای تامین امنیت شهرک نشینان

 

کابینه رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه از تصویب بودجه ۲۰ میلیون دلار برای شهرک‌نشینانی خبر داد که به صورت غیرقانونی در کرانه باختری سکنی گزیده‌اند.

 خبرگزاری آناتولی گزارش داد، در هفته‌های اخیر چندین مقام صهیونیست نسبت به ارسال بودجه به شهرک‌نشینان غیرقانونی در زمان جنگ غزه انتقاد کردند.

اما بتسلئیل اسمورتیچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: جان شهرک‌نشینان هم مهم است. شهرک‌نشینان حالا در خط مقدم مبارزه قرار دارند و تلاش برای نکوهش اقدامات حمایتی برای آنان، کارزاری زننده است.

اسموتریچ افزود: کابینه اسرائیل مسئولیت تامین یک سطح حداقلی از امنیت را بر عهده دارد. شهرک‌نشینان غیرقانونی دست‌کم شایسته حداقل امنیت هستند.

رژیم صهیونیستی پس از پیروزی بر اعراب در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷، حقوق بین‌المللی را زیر پا گذاشته و مشغول ساخت شهرک‌هایی در کرانه باختری رود اردن شده است. با وجود فشار از سوی جامعه بین‌المللی، رژیم اشغالگر همچنان به توسعه شهرک‌های خود ادامه داده و در مناطق جدید نیز دست به شهرک‌سازی می‌زند.

کابینه‌های مختلف تل‌آویو در ادوار گذشته هر یک با سیاستی یهودیان را به کوچ به این شهرک‌ها و اشغال سرزمین فلسطینیان سوق داده‌اند؛ از یارانه و تخفیف مالیاتی گرفته تا خدمات شهری ارزان. تل‌آویو تا امروز ۱۴۶ شهرک در کرانه باختری ساخته و ۱۴۴ شهرک دیگر نیز به دست یهودیان و بدون دریافت مجوز از مقامات صهیونیست ایجاد شده‌اند؛ از این رو، حتی رسانه‌های این رژیم نیز این دسته از شهرک‌ها را غیرقانونی می‌نامند. در مجموع ۴۷۰ هزار شهرک‌نشین که عمدتاً یهودی هستند، در کرانه باختری سکونت دارند.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.