چمران به منتقدان نوبت صحبت نداد؛این هفته خبری از عزیزو عزیزترین نبود

«سیاه‌نمایی» توصیف همیشگی تعدادی از اعضای شورای شهر در واکنش به برخی از گزارش‌های نظارتی و تذکرهای تند‌وتیز گروهی دیگر از اعضای شورای شهر است. هفته گذشته مدیران حمل‌ونقلی شهرداری به صحن آمدند و گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند. گزارشی که بیشتر لیست وعده‌های ترافیکی مدیران شهرداری بود؛ از برقی‌شدن ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا ورود واگن‌های چینی.

اما این هفته کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر گزارشی از وضعیت واقعی ناوگان حمل‌ونقل براساس اطلاعات سامانه‌های شهرداری ارائه کرد که در برخی از حوزه‌ها عقب‌ماندگی‌های جدی را نشان می‌داد. از خاموش‌بودن دوربین‌های نظارتی تا کارنکردن دستگاه‌های کارت‌خوان. فاصله تکلیف شهرداری برای اورهال‌کردن واگن‌های مترو تا تعداد واگن‌هایی که تعمیر اساسی شده‌اند. توقف اتوبوس‌های نو در پارکینگ به بهانه نداشتن راننده پایه‌یک.

این گزارش مورد استقبال برخی از اعضای شورای شهر قرار گرفت و وعده‌های محقق‌نشده شهرداری در این مدت مورد یادآوری دوباره قرار گرفت. یکی از اعضا بر تکمیل پایانه شرق تأکید کرد و نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر هم وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی را مصداق مثل «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» دانست. اما پرویز سروری آن را سیاه‌نمایی توصیف کرد و محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک آن را بی‌انصافی در برابر زحمات و پیگیری‌های مدیران شهری. او که خود را پس از نطق تشکری‌هاشمی به صحن رسانده بود، با وجود آنکه به گفته خودش در جریان دقیق موارد مطرح‌شده نبود اما نسبت به آن گلایه کرد و درباره اتوبوس‌های استفاده‌نشده در پارکینگ توضیح داد که دیگر نمی‌خواهند بخش خصوصی را توسعه دهند و این اتوبوس‌ها باید توسط شهرداری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

تشکری‌هاشمی و ناصر امانی درخواست پاسخ به برخی از اظهارنظرها را داشتند اما مهدی چمران اجازه ادامه بحث را نداد. او که هفته گذشته منتقدان را با عزیز و عزیزترم دعوت به سکوت کرد، این‌بار با تحکم اجازه نداد بعد از سخنان خودش، سخن دیگری گفته شود. ناصر امانی عضو شورای شهر تهران به «شرق» گفت که فقط قصد داشته بگوید اینکه خصوصی‌سازی در اتوبوسرانی توسعه پیدا کند یا نه، براساس نظر شورای شهر است و اگر شورای شهر چنین تصمیمی داشته باشد، او تنها می‌تواند مخالفت خود را ابراز کند و نظر شورای شهر را اجرا کند.

تشکری‌هاشمی هم تأکید کرد این گزارش براساس اطلاعات سامانه‌های شهرداری است و اگر وضعیت سیاهی است، اطلاعاتی است که در این سامانه‌ها منتشر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.