خبر خوش برای پایتخت نشینان/ صدور هشدار برای 7 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان طی امروز، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در برخی مناطق و کاهش آلودگی هوا در تهران خبر داد.

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  امروز در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران، برف، رعدوبرق، وزش باد شدید و در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

روزهای بد برای مردم تهران

از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه جو آرامی برای کشور پیش‌بینی شده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد. روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز امروز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه‌ بارشی

زمان پایان: دوشنبه 1402/09/27

نوع مخاطره: رگبار باران، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد گردوخاک، در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف و کولاک برف

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/09/27: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، پدیده مه، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال تنش دمایی در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.