الحاق پهپاد مجهز به موشک مجید به نیروی هوایی ارتش

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش خبر داد.

امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم الحاق پهپادهای کرار رهگیر مجهز به موشک مجید در قالب طرح عملیاتی رسول که با حضور جمعی از فرماندهان برگزار شد، گفت: امروز قرار است دستاورد ارزشمند رسول، یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ ساخته شده به دست جوانان برومند کشور عزیزمان، به سازمان رزم عملیاتی نیروی قدرتمند پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم. 

هشدار جدی فرمانده کل ارتش به دشمنان

وی افزود: برابر بیانات گهربار فرماندهی معظم کل قوا در بحث (راهیان پیشرفت) و اینکه ظرفیت‌های کشور همان‌طور که هست در معرض دید همگان خصوصاً نسل جوان قرار گیرد، امروز میزبان جمعی از جوانان عزیز در بسیج دانشجویی، بسیج دانش‌آموزی، بسیج خواهران و کارکنان متخصص نیروی پدافند هوایی در میدان هستیم. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: اکنون که شاهد ظلم و ستم دشمن جنایتکار در غزه هستیم ضمن آرزوی پیروزی مقاومت و نابودی همه دشمنان اسلام، آن فرمان حکیمانه و مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) را به‌خاطر می‌آوریم که فرمودند: «حیات یک ملت وابسته به تقویت مؤلفه‌های قدرت است، اگر قوی نباشیم به ما زور می‌گویند، تکیه بر روی عناصر اقتدار خود، راه مقابله با دشمن است» 

وی ادامه داد: بر همین اساس و با همین رهنمود فرماندهی معظم کل قوا، دانشمندان و متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تحلیل دقیق از صحنه‌ رزم پدافند هوایی و رویکردهای امروزی تهدیدات هوایی، بر افزایش قدرت پهپادی تمرکز کردند. 

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه قدرت پهپادی به‌عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در نبردهای هوایی است، تصریح کرد: این اثرگذاری در سطوح مختلف تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی قابل‌تعریف است. پهپاد به‌عنوان یکی از ابزارهای قطعی و مؤثر در نبردهای آتی به‌منظور کوتاه‌کردن زمان نبرد، سرعت عمل در غافلگیری و ایجاد فضای ابهام برای دشمن مطرح است. 

وی افزود: در این راستا، نیروی پدافند هوایی ارتش با هدف‌گذاری در افزایش و توسعۀ کاربردهای پهپاد در حوزه‌های مختلف مانند کشف و مراقبت، جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی و تعقیب، رهگیری هوا پایه و رزم هوایی نسبت به حفظ آمادگی دفاعی خود در حراست مقتدرانه از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کند. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به طرح رسول و ویژگی‌های آن، عنوان کرد: دستاورد عملیاتی رسول مبتنی بر پهپاد کرار و موشک مجید در یک اقدام مشترک بین نیروی پدافند هوایی ارتش و وزارت دفاع تعریف شد. متخصصان و دانشمندان هر دو بخش، عزم و ایمان را در هم آمیختند و در رزمایش بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این طرح را با موفقیت مورد ارزیابی و بهره‌برداری قرار دادند. 

وی ادامه داد: بر اساس اوامر مؤکد فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تولید انبوه سامانه‌های جدید و همچنین، دستور فرمانده کل ارتش مبنی بر واگذاری و استفاده این سامانه‌ها در یگان‌های عملیاتی و سرپنجه‌های نیرو، امروز مجموعۀ بزرگی از پهپادهای کرار مسلح به موشک مجید در قالب طرح رسول، آماده است تا در صورت صلاحدید و اجازۀ فرمانده کل ارتش به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ملحق شود و همین امروز به یگان‌های عملیاتی که فرماندهانشان در میدان حاضر هستند، تحویل و به سمت مقاصد موردنظر گسترش پیدا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.