شبیخون حماس به نیروهای اسرائیل/ابوعبیده از راکت‌باران اسرائیل خبر داد

ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که طی سه روز گذشته، ۱۳۵ خودروی نظامی اسرائیلی را در محورهای مختلف نوار غزه منهدم کرده‌اند.

گذرگاه رفح باز می‌شود/ ده‌ها تبعه خارجی از غزه خارج می‌شوند

وی با اشاره به کشته و زخمی شدن دهها نظامی اسرائیلی، به بمب‌گذاری ورودی تونلها و منازل اشاره کرد و گفت که در جریان این اقدام، چند نظامی اسرائیلی کشته شدند.

نتانیاهو شمشر را برای حزب الله از رو بست/ لبنان را غزه می کنیم!

سخنگوی القسام با بیان اینکه نظامیان اسرائیلی هدف بمبهای ضد نفر نیز قرار گرفته‌اند، گفت: نیروهای مقاومت، تجمعهای نظامی را هدف خمپاره و راکتهای با بُرد کوتاه قرار دادند و عمق اسرائیل را راکت‌باران کردند.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس نیز تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مسئول جنایات علیه ملت فلسطین در غزه هستند.

حمدان خطاب به خانواده‌های اسرای اسرائیلی نیز گفت: به خانواده‌های اسرا می‌گوییم که تداوم جنایات ارتش اسرائیل باعث نخواهد شد که نزدیکان شما بازگردند.

وی با بیان اینکه وضعیت مقاومت فلسطین خوب است و با قدرت به عملیات طوفان الاقصی ادامه می‌دهد، گفت: دشمن صهیونیستی به شکستهای خود اعتراف نمی‌کند و تعداد واقعی تلفات را اعلام نمی‌کند.

ارتش اسرائیلامروز به کشته شدن دو نفر از نیروهای خود اعتراف کرد. رسانه‌های اسرائیلی گفتند که یکی از این دو فرد، پسر «گادی آیزنکوت» عضو شورای جنگ، عضو کنست (پارلمان) و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم است.

علاوه بر این چهار نیروی ارتش هم  در شمال غزه، «بشدت» مجروح شده‌اند. طبق بیانیه ارتش اسرائیل، سه نیروی احتیاط از تیپ چتربازان و یک نیروی احتیاط از گردان ۷۰۰۸ دچار جراحت خطرناک شده‌اند.  

طبق آمار رسمی ارتش اسرائیلکه منابع غیررسمی آن را حداقل دو سه برابر بیشتر می‌دانند، شمار تلفات این ارتش از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون به ۴۱۳ نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.