گزارش یک رسانه عبری از رودستی که حماس به اسرائیل زد

روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی به نقل از یک مسوول امنیتی اسرائیل فاش کرد که جنبش حماس پیش عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) اسرائیل را به طور کامل فریب داد، به این شکل که یحیی السنوار، فرمانده گردان‌های القسام و محمد الضیف، رئیس حماس در غزه از رصد دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو مطلع بودند و از شیوه‌های محرمانه‌ای برای انتقال پیام‌ها استفاده کردند.

فوری/حمله سنگین حزب‌الله به اسرائیل/آشیانه توپخانه اسرائیل منهدم شد؟

این منبع امنیتی اسرائیل که روزنامه «جروزالم‌پست» نام او را افشا نکرد، گفت: حماس دستگاه‌های شنودی را که تیمی از ارتش اسرائیل سال ۲۰۱۸ در پایگاه‌های حماس کار گذاشته بود، پیدا کرد و موفق شد بدون اینکه سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل این را متوجه شوند، آنها را رمزگشایی کند.

اتهام اسرائیل و آمریکا علیه ایران/فعالیت‌های سایبری مخرب مرتبط با ایران!

منبع یاد شده افزود: شکست در این عملیات ارتش را از بسیاری از جهات کور کرد و ما را از منظر ابتکارعمل و درک بهتر عقب انداخت.

این مسوول امنیتی اسرائیل ادامه داد: اگر به گذشته بنگریم، می‌بینیم هیچکسی متوجه این موضوع نشد، نه مرکز اطلاعات ارتش و نه سرویس امنیت عمومی (شین‌بت) و نه موساد و در غیر این صورت مرزها را بدون حراست و پاسخ اولیه زمینی یا هوایی رها نمی‌کرند و ساختار جایگزینی برای آمادگی برای تنش غافلگیرانه با غزه ایجاد می‌شد.

روزنامه جروزالم‌پست به نقل از منبع خود نوشت، بر اساس ارزیابی‌ها، حماس آمادگی‌های دقیقی را برای نفوذ خود در تاریخ هفتم اکتبر انجام داد و این یک فریب کامل بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.