دشمن خطرناک سلامتی که حتما باید آن را درمان کنید

«آرمین عطار» با اشاره به آمارهای بالای ابتلا به فشار خون بالا در جامعه، پویش ملی سلامت را که از بیستم آبان در سراسر کشور آغاز شده و تا بیستم دی ادامه دارد، فرصتی مناسب برای شناسایی این قاتل خاموش عنوان کرد.

او افزود: متاسفانه از هر سه بیمار مبتلا به فشارخون بالا، یک نفر نسبت به این بیماری آگاهی کامل ندارد و نمی داند که به این بیماری مبتلاست و زمانی متوجه می شود که دچار سکته حاد قلبی یا سکته مغزی شده باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت غربالگری و سنجش منظم فشارخون برای تشخیص به موقع ابتلا به فشارخون بالا گفت: با اجرای پویش ملی سلامت، این امکان در سراسر کشور فراهم شده و همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند به طور رایگان، نسبت به سنجش میزان فشارخون خود اقدام کنند.

او از مردم دعوت کرد تا با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت، پایگاه های پزشک خانواده، خانه های بهداشت، درمانگاه ها و ایستگاه های غربالگری، فشار و قندخون خود را اندازه گیری کنند تا از این قاتل خاموش آگاهی پیدا کرده و آن را درمان کنند.

هم اکنون، «پویش ملی سلامت» با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا برای افراد بالای ۱۸ سال در سراسر کشور با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» در حال اجرا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.