فشار برای تمدید آتش‌بس در غزه / آمریکا به دنبال چیست؟

سایت شبکه خبری الجزیره به نقل از برخی منابع فلسطینی آگاه از روند مذاکرات آتش‌بس در غزه فاش کرد که در حال حاضر با فشار آمریکا مذاکرات گسترده‌ای در دوحه، پایتخت قطر برای تمدید توافق آتش‌بس انسانی میان مقاومت فلسطین در نوار غزه و رژیم صهیونیستی در دست انجام است.

این منابع در ادامه اظهار کردند: با وجود اینکه هیات موساد با تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوحه را ترک کرد، رایزنی‌ها در این خصوص هنوز ادامه دارند.

به گفته این منابع، طرف آمریکایی اعمال فشار برای تمدید توافق آتش‌بس انسانی را آغاز کرده و احتمالا دلیل آن درخواست مستقیم رژیم صهیونیستی در رابطه با تمایل ارتش آن به تخلیه کشته‌ها و زخمی‌ها از میدان جنگ در غزه است.

گردان‌های القسام و سرایا القدس در دو روز گذشته از اجرای تعداد زیادی کمین و حملات متعدد علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و نیز انفجارهایی علیه خودروهای نظامی آنها که باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از سربازان این ارتش شد، خبر دادند.

فوری؛ بمباران مواضع اسرائیل توسط حزب الله

ابو عبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های القسام دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مقاومت در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۲۸ دستگاه خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به شکل کلی یا جزئی در محورهای جنگی نوار غزه منهدم کنند.

ابو عبیده در ادامه گفت: سربازان صهیونیستی در مکان‌های استقرار و مواضعشان با بمب‌های ضد استحکامات (سنگرشکن) و مین‌های ضد نفر هدف قرار گرفتند و همینطور با آنها از فاصله صفر درگیر شدیم که به طور قطع تلفاتی را بر جای گذاشت.

از زمان آغاز درگیری‌های زمینی در غزه در تاریخ ۲۷ اکتبر، رژیم صهیونیستی روزانه یک تا سه کشته را اعلام کرد. تا این لحظه هنوز آمار رسمی از تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر نشده اما تصاویری که القسام منتشر می‌کند، حاکی از تلفات بیشتری است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه بار دیگر از قطر بابت اقدامات تعیین‌کننده‌اش در آزادی اسرای رژیم صهیونیستی و آتش‌بس انسانی اخیر در غزه تشکر کرد.

آتش‌بس موقت میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا برقرار شد و هفت روز ادامه داشت و طی آن تعدادی از اسرا میان دو طرف تبادل شده و کمک‌های بشردوستانه‌ای نیز به نوار غزه منتقل شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.