شدیدترین حملات به این نقطه از غزه / یونیسف هشدار داد

 جیمز الدر، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) گفت: در حال حاضر بدترین حملات در جنوب نوار غزه صورت می‌گیرد و ما شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از کودکان هستیم. ما مجددا برای نجات کودکان غزه و بیدار کردن وجدان جمعی هشدار می‌دهیم.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف پیش از این اعلام کرده بود که نوار غزه بار دیگر به خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان تبدیل شده‌است.

گفتگوی مهم آمریکا و قطر درباره تحولات غزه

وزارت بهداشت غزه یکشنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان در حملات رژیم صهیونیستی به ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر و تعداد مجروحان به بیش از ۴۱ هزار نفر رسیده‌است و تعداد زیادی از قربانیان زیر آوار هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی تجاوز خود را بر تمام مناطق نوار غزه متمرکز کرده و صحبت‌های این رژیم درباره وجود مناطق امن دروغ است. رژیم اشغالگر دایره حملات خود را علیه غیرنظامیان گسترده کرده و حتی یک وجب از غزه را باقی نگذاشته‌است و طی ساعات گذشته مرتکب ده‌ها کشتار شده‌است.

ارتش اشغالگر به تجاوزات خود در غزه ادامه می‌دهد و طی ساعات گذشته چندین محله پرجمعیت از جمله بیمارستان کمال عدوان را مورد حملات و بمباران شدید قرار داد و صدها شهید و مجروح بر جای گذاشت.

خبرنگار الجزیره گفت که اشغالگران میدان فلسطین و اطراف بیمارستان المعمدانی در مرکز شهر غزه را هدف قرار دادند.

تنها راه حل توقف جنگ غزه / گره پایان جنگ اسرائیل و حماس به دست کدام کشور باز می شود ؟

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.