هشدار درباره تداوم حضور نتانیاهو در قدرت!

 «ایهود اولمرت» گفت: اگر اسرائیل هم اکنون تصمیم خود را درباره سرنوشت نوار غزه پس از این جنگ اعلام نکند، صبر جامعه جهانی به پایان خواهد رسید و تل آویو را مجبور به پایان دادن به این جنگ می کند.

وی در گفت وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد: تا زمانی که اسرائیل به جامعه جهانی اطمینان ندهد که پس از جنگ، از غزه خارج خواهد شد، جامعه جهانی وقت کافی برای نابودی حماس را به آن نخواهد داد.

اولمرت افزود: کابینه اعلام کرده که برای دستیابی به اهداف خود در غزه به چند ماه وقت نیاز دارد و ممکن است که این عملیات تا مارس سال آینده به طول انجامد... این اظهارات غیرواقعی است و ما زمان بسیار کوتاهی داریم.

اختلاف در کابینه اسرائیل بالا گرفت/ گالانت و گانتس با نتانیاهو دست ندادند!+ فیلم

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ادامه داد: در صورتی که تصویر روشنی از مرحله آینده ارائه نکنیم، وقت کافی برای شکست نظامی حماس به ما داده نخواهد شد،ما به زمان پایان عملیات نظامی بسیار نزدیکتر از زمانی هستیم که رهبران سیاسی مغرور و فخرفروش اعلام می کنند.

وی گفت: اگر اسرائیل بخواهد زمان و صبر جامعه جهانی را بخرد، باید اعلام کند که پس از جنگ، از غزه عقب نشینی می کند و تصویری روشن از آن ارائه کند.

اولمرت اضافه کرد: باید به جهان توضیح دهیم که چه هدفی داریم.

وی افزود: اگر تل آویو موضع خود را درباره مذاکره با فلسطینیان و تشکیل (راهکار موسوم به) "دو دولتی" اعلام نکند، صبر و پشتیبانی جامعه جهانی را از دست خواهد داد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بیان کرد که کابینه نتانیاهو این کار را نخواهد کرد، زیرا آمادگی گام برداشتن در این مسیر را ندارد و فکر می کند می تواند جامعه جهانی را فریب دهد.

وی اظهار داشت: تشکیلات خودگردان فلسطین یک گروه صهیونیست و دوست ما هم نیست و در طرف دیگر قرار دارد، ولی نیروهای امنیتی وابسته به «محمود عباس» در حالی که ما در غزه مشغول جنگ هستیم، با نیروهای ما در کرانه باختری همکاری می کنند، ما شریک دیگری نداریم.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی خواستار کناره گیری نخست وزیر این رژیم شد و گفت که هر دقیقه که بنیامین نتانیاهو روی کار باشد، به رژیم اسرائیل ضرر و آسیب بیشتری می زند.

اولمرت افزود: دستیابی به یک راه حل قابل اجرا، ضروری است. ما خودمان را فریب می دادیم که مشکلی وجود ندارد، تا اینکه ۷ اکتبر این انفجار رخ داد.

به گزارش ایرنا، با اتمام آتش بس موقت، ارتش رژیم اسرائیل حملاتش به غزه را از سرگرفته تا همچنان در جستجوی یک امتیاز واقعی و دستاوردی عینی باشد تا جنگ ۲۰۲۳ غزه یک پایان تلخ برایش رقم نزند اما سیلی واقعیت این بار شاید سنگین تر به صورت نتانیاهو و رژیم اسرائیل بخورد.

درک این موضوع که رژیم صهیونیستی و به خصوص کابینه راست افراطی حاکم بر سرزمین های اشغالی شکست اولیه را با برداشتن گام های اشتباه بعدی و سنگین تر کردن ابعاد آن بپذیرند، تقریبا در ساختارهای سیاسی- نظامی صهیونیستی یافت نمی شود.

نتانیاهو تلاش دارد تا بگوید این مسیر را تا انتها و به بهای اینکه همه بازنده باشند، ادامه می دهد اما واقعیات میدانی کمترین حساسیتی به سیگنال های وی نشان نمی دهد. نخست وزیر صهیونیست ها در باتلاقی فرو رفته که نه می تواند به عقب برگردد و نه توان پیشروی دارد.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.