خطیب نماز جمعه تهران: اگر می‌خواهیم به آرزوهایمان برسیم با تفکر بسیجی می‌توانیم

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به مساله مسؤولیت اجتماعی، گفت: به واسطه زندگی در جامعه هریک از ما نسبت به یکدیگر مسوولیت‌هایی داریم، در قرآن عظیم مساله حقوق و مساله اجتماعی دارای جایگاه رفیعی است.

وی در مورد موضوع سلامت و امنیت اجتماعی، افزود: هریک از ما نسبت به سایر انسان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم، حق بزرگی بر گردن داریم و آن حق عبارت است از اینکه دیگران به گونه‌ای با ما رفتار کنند که از ناحیه آنها به ما ضرر و ظلمی وارد نشود؛ در مقابل نیز تکلیف و مسؤولیتی بر عهده ما است و آن اینکه از طرف ما هم به احدی از افراد جامعه ظلم و آسیبی وارد نشود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به معانی «سلام»، صریح کرد: سلام به معنای موافقت و سازگاری است. سلام نام خداوند تبارک و تعالی است. خداوند چنین اراده کرده که در مواجه با یکدیگر نام مبارک او را بر زبان جاری کنند.

حاج علی اکبری، افزود: امیدواریم درس خانواده داری و زیست عفیفانه و حجاب و عفاف و زندگی پاک را از حضرت زهرا (س) بیاموزیم.

مکتب بسیجی همان مکتب امام و مکتب امام همان مکتب ناب محمدی است

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان، گفت: روز چهارشنبه رهبر حکیم و عالیقدر مان در دیدار با بسیجیان سرافراز یک دوره جامع تحلیل، راهبردی تاریخی سیاسی مبتنی بر حکمت و معرفت و بصیرت را ارائه فرمودند. بسیجی تراز خود امام (ره) بود و مکتب بسیجی همان مکتب امام و مکتب امام همان مکتب ناب محمدی است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: منطق بسیج بر ۲ رکن استوار است. رکن اول عبارت است از تهدید زدایی حداکثری است؛ رکن دوم حداکثر سازی ظرفیت و امکان برای تولید بیشتر و زندگی بهتر است. بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی بر همین منطق سیر کرده است.

حاج علی اکبری عنوان کرد: بسیج به دور از منت و غرور خود را خادم همه افراد جامعه می‌داند. بسیج برای کسی خط و مرزی از هر قوم و دین و… تعیین نمی‌کند بنابراین منطق بسیج، منطقی برافراشته است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس، گفت: امیدواریم مرام شهید مدرس در مجلس ما جریان داشته باشد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه فرهنگ بسیج زمان و مکان نمی‌شناسد، افزود: تفکر بسیج فراتر از مرزها و ملیت‌هاست. اگرچه ایران محور تفکر بسیجی است اما اندیشه بسیج در ایران محصور نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: مقاومت امروز فلسطین محصول تفکر بسیجی سربلند و پیش برنده است. سازمان نورانی بسیج مستضعفان در ایران در این عرصه پرچم دار هستند اما هر دستگاه و سازمانی که رایحه دل‌انگیز تفکر بسیجی در آن جریان داشته باشد، دارای چنین تفکری است.

وی ادامه داد: مرام دولت سیزدهم نیز مرام بسیجی است. افتتاح مترو پرند و تکمیل پروژه‌های مسکن از جمله اقداماتی است که از جنس روحیه بسیجی است. اما از دولت محترم بسیجی انتظار داریم، برای کنترل بیشتر بازار کالاها و مهار گرانی خصوصاً درباره کالاهای اساسی به ویژه مسکن بیش از گذشته تلاش کنند تا روزهای بهتری برای معیشت مردم فراهم شود. ان‌شاالله مجلس هم بتواند با تصویب طرح‌ها و لوایح مناسب‌تر بتواند در این مسیر گام بردارد.

حل المسائل کشور تفکر بسیجی است

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: حل المسائل کشور تفکر بسیجی است. اگر می‌خواهیم به آرزوهایمان برسیم با تفکر بسیجی می‌توان به همه مقاصد رسید.

وی با اشاره به طوفان الاقصی، گفت: مهم‌ترین دستاورد مقاومت غزه خدمت بسیار بزرگ نه فقط به فلسطین و منطقه مقاومت بلکه خدمت به همه بشریت بود که یک سیلی بزرگ به صورت آمریکا وارد کرد.

حاج علی اکبری یادآور شد: در جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین حیثیت استکبار جهانی به مخاطره افتاد. سبوعیت رژیم صهیونیستی مرزها را شکسته و از خط قرمزها عبور کرده است.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی بیداری جهانی و آزادی خواهان جهان را شگفت زده کرده است، افزود: وحدت و هماهنگی جبهه مقاومت یکی دیگر از دستاوردهای طوفان الاقصی بود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی بی خاصیتی سازمان ملل و دستگاه‌های حقوق بشری بین المللی و همچنین پوشالی بودن و گسیختگی فکری و داخلی رژیم صهیونیستی آشکار کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در خبرها دیدیم که جنگ در غزه از سر گرفته شده است. باخت بزرگ و سنگین اسرائیل با بمباران‌ها و رفتارهایشان دیگر جبران نخواهد شد. به لطف خداوند و نصرت الهی با مقاومت جدی تر مردم فلسطین و غزه روز سیاه رژیم صهیونیستی از شب تاریک هم تیره‌تر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.