فرانسه پشت اسرائیل ایستاد

«نیکلاس دی ریوایر» سفیر و نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در نشست شورای امنیت درباره فلسطین و وضعیت نوار غزه افزود: فرانسه خشونت های انجام شده در کرانه باختری توسط شهرک نشینان را محکوم می کند.

موافقت ارتش اسرائیل با یک طرح / جنگ غزه از سر گرفته می شود؟

نماینده دولت امانوئل مکرون در نشست شورای امنیت ادامه داد: «ما باید یک روند صلح معتبر را از سر بگیریم. وقفه در درگیری ها باید دائمی شود و منجر به آتش بس شود.»

دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین گفت: مذاکرات فشرده ای برای تمدید آتش بس موقت ادامه دارد که ما به شدت از آن استقبال می کنیم  اما معتقدیم که به یک آتش بس واقعی انسانی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در سطح وزرا در باره وضعیت فلسطین و غزه افزود: به گفته مقامات اسرائیلی، در حملات وحشتناک حماس در ۷ اکتبر، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از جمله ۳۳ کودک کشته و زخمی شدند. حدود ۲۵۰ نفر از جمله ۳۴ کودک نیز ربوده شدند.همچنین گزارش های متعددی از خشونت جنسی در طول حملات وجود دارد که باید با جدیت مورد بررسی و پیگرد قانونی قرار گیرد.

گوترش گفت: به گفته مقامات فلسطینی، بیش از ۱۴ هزار نفر از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه کشته شده اند. ده‌ها هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند و تعداد زیادی مفقود هستند و بیش از دو سوم کشته شدگان کودکان و زنان گزارش شده اند

وی اضافه کرد: تلفات کودکان در عملیات نظامی اسرائیل در غزه از تعداد کل کودکان کشته شده در طول همه سال ها و از زمانی که من دبیرکل سازمان ملل شده آمد بیشتر است. قطعنامه ۲۷۱۲ «از همه طرف‌ها می‌خواهد که به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی، به‌ویژه در مورد حمایت از غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان» پایبند باشند.

گوترش ادامه داد: ۸۰ درصد مردم غزه اکنون مجبور به ترک خانه های خود شده اند.این جمعیت رو به افزایش به سمت منطقه ای کوچکتر در جنوب غزه سوق داده می شود در حالیکه هیچ جای غزه امن نیست. تخمین زده می شود که ۴۵ درصد از منازل مسکونی غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.