پسکوف: حاکمیت کی‌یف را یک رژیم می دانیم نه قدرت/ اوکراین خطرناک است!

خبرگزاری تاس گزارش داد، دیمیتری پسکوف در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا ۱ افزود: کودتا در اوکراین، باعث گسترش فراملی‌گراها و احساسات نازیسم در اوکراین شد. این امر سپس چنین حکومتی را در کی‌یف روی کار آورد که برای ما و بخشی از مردم خود از جمله روس‌هایی که در این کشور زندگی‌ می‌کنند، خطرناک است و متاسفانه این رژیم با تراژدی‌هایی که هر روز در اوکراین شاهد آن هستیم، ادامه می دهد.

پسکوف افزود: کی‌یف اجازه می‌دهد اظهارات تبعیض‌آمیزی علیه روس‌هایی که در اوکراین زندگی می‌کنند، مطرح شود که این مشخصه یک رژیم و نه یک قدرت، است.

سخنگوی کاخ کرملین در تشریح این‌که «چرا روسیه حاکمیت اوکراین را یک رژیم می‌خواند» و در واکنش به اظهارات روسولان استفانچوک (Ruslan Stefanchuk) رئیس پارلمان اوکراین که مدعی شده بود حقوق روس‌ها در اوکراین باید زیرپاگذاشته شود، گفت که چنین خصیصه‌ای، ماهیت اصلی رژیم کی‌یف را تشکیل می‌دهد و به همین خاطر است که ما آن را رژیم می‌دانیم زیرا اظهارات تبعیض‌آمیز این چنینی از سوی رهبری عادی یک کشور مطرح نمی‌شود.

پوشش متفاوت همسر زلنسکی در یک مراسم+ عکس

وی افزود، در کشوری که میلیون ها نفر روس در آن زندگی می‌کنند، چنین اظهاراتی تنها فقط از سوی یک رژیم مطرح می‌شود.

این هفته ۱۰ سال از آغاز اعتراضات در میدان اصلی کی‌یف می‌گذرد که منجر به کودتا شد. در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳، دولت اوکراین اعلام کرد که امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورده است. پس‌از آن بود که مخالفان در واکنش به این اقدام دولت مانع فعالیت پارلمان شدند و با برگزاری تجمعات طولانی مدت در میدان استقلال در مرکز کی‌یف، اعتراض خود را علنی و عمومی کردند. بعدها میدان به کانون رویارویی نیروهای امنیتی و رادیکال‌ها تبدیل شد و درگیری‌ها ده‌ها تلفات به دنبال داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.