اعتراف یک مقام امنیتی اوکراین/  دوران سختی پیش رویمان است!

«الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت و دفاعی اوکراین به هم‌میهنان خود هشدار داد که غرب نمی‌تواند تا مدتی نامعلوم، اوکراینی‌ها را «تغذیه کند» و هشدار داد که دوران سخت‌تری پیش روی این کشور است.

شبکه راشاتودی در این باره گزارش داد که دانلیوف هشدار داد اوکراینی‌ها نباید با تصور این که غرب با کمال میل، هزینه‌های آن‌ها را در دراز مدت پرداخت خواهد کرد، خود را فریب بدهد.

او پیش‌بینی کرد که هرچه جنگ روسیه با اوکراین طولانی‌تر شود، هزینه‌های کی‌یف سنگین‌تر خواهد شد.

اعتراف اوکراین به بزرگترین حمله پهپادی روسیه علیه کی‌یف

اظهارت این مقام ارشد امنیتی اوکراین به دنبال اظهارات مشابهی از سوی همکاران او، از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین مطرح می‌شود که اخیرا گفته بود که ضدحملات نه‌چندان درخور اوکراین در تابستان گذشته ممکن است تمایل غرب برای حمایت بیشتر از کی‌یف را کاهش دهد.

62816355

سفر وزرای امور خارجه و مقامات ارشد اتحادیه اروپا به کی‌یف

دانیلوف، اخیرا در گفت‌وگویی تلویزیونی  گفته بود در آغاز جنگ اوکراین،‌ تعداد کمی در غرب باور داشتند که کی‌یف بتواند در برابر حمله روسیه دوام بیاورد. او افزود که بیشتر دولت‌های غربی انتظار نداشتند جنگ بیش از یک سال طول بکشد که این به معنای سخت‌تر شدن کار کی‌‎یف در دریافت کمک‌های مالی از متحدان خود است.

دانیلوف بیان کرد: «هرچه پیش برویم، کارمان سخت‌تر خواهد شد. ما باید به این موضوع واقف باشیم.»

این مقام امنیتی اوکراین با اشاره به هم‌میهنان خود تاکید کرد: «ما باید بزرگ شویم و تصمیم بگیریم که چطور می‌خواهیم کشورمان را بسازیم.»

در این میان، «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه، در گفت‌وگویی با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اوکراین را «تماما متکی» به کمک‌های مالی غرب تلقی کرد.

با این وجود،‌ دولت بایدن نتوانست تاییدیه بسته کمکی ۱۰۵ میلیارد دلاری را از کنگره بگیرد که بخش قابل توجهی از آن قرار بود به کی‌یف برسد.

62816360

جنگ اوکراین

در ژوئن گذشته، کمیسیون اروپا طرحی برای کمک مالی ویژه ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین در نظر گرفته بود. اگرچه، با وجود تردید برخی کشورهای عضو، از جمله مجارستان، هنوز معلوم نیست که این طرح اجرایی شود یا نه.

ماه گذشته نیز «سرهی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین به خبرگزاری رویترز گفته بود کی‌یف اکنون نسبت به نشست‌های سالانه گذشته، باید تلاش خود را در جهت متقاعد کردن شرکایش برای تداوم کمک‌ها و حمایت‌هایشان دوچندان کند.

مارچنکو کاهش تمایل‌ها به کمک‌ به اوکراین را با انتخابات پیش روی آمریکا و اروپا در سال آینده و تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه غرب آسیا مرتبط دانسته بود.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.