برنامه دو وزارتخانه برای پوشاک «عفیفانه»

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مورد همکاری این وزارتخانه با وزارت صمت، در حوزه حجاب گفت: من و آقای علی‌آبادی نامه‌ای مشترک برای حمایت جدی از توزیع پوشاک در کشور و در بخش‌هایی که نیاز عمده جامعه فرهنگی ماست به رئیس جمهور تقدیم کردیم به نحوی که دسترسی به پوشاک عفیفانه، ارزان و در عین حال به صورت فراگیر ایجاد شود. معتقد هستیم در حوزه پوشاک حاکمیت باید کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست اصناف بسپارد و اصناف بازیگران اصلی باشند و در عین حال نظارت برای حاکمیت محفوظ بماند.

شورای نگهبان از لایحه عفاف و حجاب ایراد گرفت

وی با اشاره به لزوم سپردن نظارت به حاکمیت افزود: حاکمیت باید بتواند با دخالت و نظارت، بخش‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در این چرخه کمتر مورد توجه قرار می گیرند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش قرار دهد، اصولا عدالت فرهنگی یعنی امکان دسترسی عادلانه همه بخش‌ها به لباس های مناسب فراهم باشد. خیلی از مواقع بانوان نگران هستند و می‌گویند در میادین اصلی فروش پوشاک، لباسی که مطابق سلیقه ما باشد پیدا نمی شود. می‌خواهیم سلیقه‌های همه مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار تامین کنیم.

آغاز اختلاف نظر مجلس و دولت بر سر کلیات بودجه ۱۴۰۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یارانه‌ای به این حوزه تعلق بگیرد تصریح کرد: یارانه نیست، حمایت به معنای افزایش سکوهای فروش مستقیم خارج از ضوابطی است که در حوزه‌های تجاری وجود دارد معنا می شود، چراکه آنها غالبا در این بستر نمی‌توانند رقابت کنند؛ از تولیدکننده‌هایی که به تولید انبوه یا عرضه مناسب دسترسی ندارند حمایت صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.