خبر جدید  وزارت خارجه قطر از آتش‌بس در نوار غزه

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، شامگاه امروز (جمعه)،‌ بعد از تبادل اسرا میان حماس و تل‌آویو در کنفرانسی مطبوعاتی حاضر شد و اطلاعات این توافق را اعلام کرد.

به دنبال اعلام توافق آتش‌بس موقت میان حماس و تل‌آویو با میانجیگری دوحه، شامگاه امروز، تعدادی از اسرا میان دو طرف مبادله شدند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ابتدا اشاره کرد توافق تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس موقت با میانجیگری دوحه، قاهره و واشنگتن صورت گرفته است.

او در بخش دیگری از اظهاراتش اشاره کرد ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی و در مقابل ۱۳ اسیر اسرائیلی، شامگاه امروز، آزاد شدند.

ماجد الانصاری در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین اشاره کرد ۱۰ شهروند تایلندی و یک شهروند فلیپینی که در میان اسرا بودند، امشب، آزاد شدند.

الانصاری در عین حال اشاره کرد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شدند و کمک‌های حیاتی در میان مردم توزیع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در ادامه بیان کرد دوحه وظیفه تسهیل تبادل اطلاعات میان حماس، صلیب سرخ و تل‌آویو را برعهده داشته و اوضاع نوار غزه را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت.

او در پایان همچنین ابراز امیدواری کرد تلاش‌های انجام شده منجر به تمدید آتش‌بس و برقراری آتش‌بس دائم در نوار غزه شود.

آتش‌بس چهارروزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز (به وقت محلی) اجرایی شده است.

 بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.