هشدار چین به اقدامات احتمالی دولت جدید آرژانتین

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین سه‌شنبه هشدار داد اقدام احتمالی آرژانتین به قطع روابط با کشورهای بزرگ مثل چین و برزیل، اشتباهی جدی در دیپلماسی این کشور خواهد بود. 

به گزارش رویترز، این دیپلمات چینی در کنفرانس خبری روزانه گفت «چین شریک تجاری مهمی برای آرژانتین است و دولت منتخب آن اهمیت زیادی برای روابط با چین قائل است». 

این کشور آمریکای جنوبی یکشنبه «خاویر میلی»  نامزد راست افراطی را به عنوان رئیس‌جمهور برگزید. او از چین و برزیل انتقاد کرده و گفته «با کمونیست‌ها روابط برقرار نخواهد کرد» و طرفدار روابط قویتر با آمریکاست.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه همچنین به نقل از «دیانا موندینو» اقتصاددانی که احتمالاً در دولت میلی وزیر خارجه خواهد شد، خبر داد آرژانتین به گروه بریکس نخواهد پیوست. آرژانتین یکی از شش کشوری بود که برای عضویت در بریکس، بلوکی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی دعوت شد. 

موندینو مشاور ارشد اقتصادی رئیس‌جمهور آرژانتین همچنین در پاسخ به اینکه آیا این کشور صادرات و واردات با چین و برزیل را تشویق خواهد کرد،  گفت کشورش تعامل با دولت‌های چین و برزیل را متوقف خواهد کرد. 

مائو در واکنش به این اظهارات گفت: دو طرف قابلیت تکمیل‌کننده اقتصادی قوی و پتانسیل عظیمی برای همکاری دارند. چین به ادامه همکاری با آرژانتین برای ارتقای ثبات و توسعه بلندمدت روابط دوجانبه تمایل دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.