اردن از توافق با اسرائیل گذشت/ هر کاری برای کمک به فلسطین انجام خواهیم داد

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، تأکید کرد که اقدامات اسرائیل علیه مردم غزه، جنایت جنگی است و نمی‌توان آن را «دفاع از خود» قلمداد کرد.

پیام مهم سردار قاآنی به فرمانده گردان‌های القسام؛ هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد

الصفدی، با بیان اینکه تل‌آویو منطقه را به سمت آتش سوق می‌دهد، گفت: کرانه باختری در حال شعله‌ور شدن است و شاهد تروریسم شهرک‌نشینان [اسرائیلی] هستیم. جبهه شمالی با لبنان هم در حال تنش است.

اردوغان به دیدار فلسطینی‌ها رفت+عکس

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره، با اشاره به اینکه اردن توافقنامه تبادل انرژی و آب را با اسرائیل امضا نخواهد کرد، تصریح کرد: اگر هر کشوری اقدامات اسرائیل را انجام داده بود، قطعا تحریم می‌شد.

وزیر خارجه اردن با تأکید بر اینکه نهادهای بین‌المللی باید در قبال رخدادهای غزه موضعگیری کنند، گفت: هر کاری که فکر کنیم به ملت فلسطین کمک خواهد کرد، انجام خواهیم داد.

الصفدی، با بیان اینکه اردن از روابط خود برای توقف جنگ استفاده خواهد کرد، در پایان تأکید کرد: همه جهان باید با این حقیقت روبرو شوند که اقدامات اسرائیل تمامی زحمات چند دهه را که برای ایجاد صلح صورت گرفته بود، بر باد داد.

وی روز سه‌شنبه نیز هرگونه استقرار نیروهای حافظ صلح عربی در نوار غزه را رد کرد و گفت: «اسرائیلی‌ها هر چه ادعا کنند نمی‌توانند مرگ مردم را توجیه کنند، چون هیچ دارویی برای درمان آنها وجود ندارد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.