وضعیت بیمارستان‌های غزه وخیم شد/ پذیرش مجروح و بیمار فقط در 9 بیمارستان

وزارت بهداشت غزه از وضعیت وخیم بخش بهداشت و درمان در این منطقه خبر داد و اعلام کرد از مجموع ۳۵ بیمارستان، فقط ۹ بیمارستان «تا حدی» فعال هستند و بقیه به دلایل گوناگون به کلی بسته شده‌اند.

اسرائیل پایان جنگ غزه را ترسیم کرد/ خیال اسرائیل برای اداره غزه بعد از جنگ

به گزارش الجزیره، در بیمارستان الشفاء نیز از ۵ روز پیش، ۴۰ بیمار به خاطر کمبود سوخت جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر آن‌ها نوزاد نارس بوده‌اند.

هشدار مهم اتحادیه عرب به اسرائیل/ خط قرمز اعراب در جنگ غزه مشخص شد

افزون بر این، در حال حاضر پزشکان قادر به تردد بین ساختمان‌های مختلف بیمارستان نیستند، زیرا یک پهپاد متعلق به ارتش اسرائیل به سمت افرادی که بیرون مجتمع اصلی رفت و آمد کنند، شلیک می‌کند. 

از سوی دیگر، آوارگانی که از شمال غزه به سمت جنوب آمده‌اند، از حضور اجساد در خیابان‌ها خبر داده‌اند. گفته می‌شود تا روز چهارشنبه بیش از سه هزار و ۶۴۰ غیرنظامی مفقود شده‌اند که هزار و ۷۷۰ نفر آنان کودک بودند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد تعداد شهدای فلسطینی به ۱۱ هزار و ۴۷۰ نفر رسیده که چهار هزار و ۴۰۷ نفر از آنان کودک بودند. 

گفتنی است، نیرو‌های ارتش اسرائیل همچنان در بیمارستان الشفاء مستقر هستند و پهپاد‌های اسرائیلی بر فراز بیمارستان پرواز می‌کنند. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ بیمار در بیمارستان است که ۳۶ نفر آنان نوزادان نارس هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.