معرفی ۵ ماسک‌ خانگی برای جوانسازی پوست

 این روزها به هر آرایشگاه و سالنی که سربزنید با پیشنهادات وسوسه‌انگیزی برای خرید ماسک‌های جوانسازی و زیبایی پوست مواجه می‌شوید که صرف نظر از آن‌ها کار آسانی نیست، اما قبول پیشنهاد برخی آرایشگران محترم همانا و صرف هزینه‌های خرید ماسک همانا! البته آراستگی ایرادی ندارد و حتی در دین اسلام نسبت به آن توصیه شده است. به قول استاد مطهری، زیبایی و جمال جویی از کمالات است و زیباجویی و جمال دوستی از چیزهایی است که در سرشت آدمی تعبیه شده است. حتی رسول اکرم (ص) نیز در روایات متعددی به آراستگی زنان اشاره کرده و فرموده اند: «خداوند زیباست و زیبایی را می‌پسندد و دوست دارد اثر نعمت خود را در بنده‌اش ببیند.»

حالا با این تفاسیر چه کنیم که هم در صرف هزینه برای زیبایی دچار افراط و تفریط نشویم، هم به توصیه‌های رسول خدا در بحث آراستگی عمل کنیم و هم به حس جمال جویی خود پاسخ دهیم؟ کار چندان سختی نیست، فقط باید دست به کار شوید و به آسانی چند ماسک خانگی تهیه کنید.​

انواع ماسک های خانگی به سادگی و با کمترین هزینه قابل دسترس هستند

ماسک هلو؛ ضد پیری زودرس

معمولا هلو به سبب ویتامین‌ها و موادمعدنی ارزشمندی از جمله ویتامین ای، پتاسیم، فولات و لوتئین به عنوان میوه زیبایی بخش پوست شناخته می‌شود، بنابراین تا هنوز میوه‌های تابستانی در دسترس هستند، انواع ماسک هلو را از دست ندهید.

برای تهیه ماسک ضدپیری زودرس، به یک عدد هلو رسیده، یک قاشق چایخوری عسل و یک زرده تخم مرغ نیاز دارید. هلو را کاملا له کنید و سپس مواد دیگر را به آن بیفزاید و آنقدر هم بزنید تا ماده غلیظ و یکدستی حاصل شود. ماسک را روی پوست صورت گذاشته و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم کاملا بشویید و تا چند ساعت از مواد آرایشی و شوینده استفاده نکنید.

ماسک گلابی؛ پاکسازی و طراوت پوست

فیبر بالا، ویتامین سی، کا، مس و آنتی اکسیدان‌ها همگی عواملی موثر در سلامت پوست به شمار می‌روند که گلابی از تمام آن‌ها برخوردار است و به عنوان یک ماسک طبیعی می‌تواند پاکسازی و طراوت پوست را به همراه داشته باشد.

یک عدد گلابی، نصف یک سیب و دوقاشق ماست ارگانیک سفت، تمام چیزی است که برای تهیه این ماسک نیاز دارید. ابتدا سیب و گلابی را در میکسر بریزید تا له شود. سپس یک تا ۲ قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ وقتی مخلوط یکدستی بدست آمد، آن را روی صورت گذاشته و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

انار یک کلاژن ساز طبیعی و ضد چین و چروک پوست محسوب می شود

ماسک انار؛ کلاژن ساز و ضد چین و چروک

انار به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند، یک ماده ضدالتهاب، کلاژن ساز طبیعی و آبرسان قوی می‌تواند اثرات مطلوبی روی پوست گذاشته و چین و چروک‌ها را کاهش دهد که با این حساب توصیه می‌شود حالا که انارهای پاییزی از راه رسیده اند، فرصت را غنیمت دانسته و هفته‌ای دوبار از انواع ماسک انار استفاده کنید.
برای تهیه ماسک ضد چین و چروک به نصف فنجان آب انار، یک قاشق آرد برنج و ۴ قطره روغن بادام نیاز دارید. ابتدا آب انار و آرد را به خوبی مخلوط کرده و سپس روغن بادام را اضافه کنید تا خمیر لطیفی بدست آید. حالا این خمیر را روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند تا حسابی جذب پوست شود. در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید و از لطافت پوستتان لذت ببرید.

ماسک نارنگی؛ یک لایه بردار طبیعی

این میوه پاییزی یک منبع غنی از ویتامین سی، اسیدفولیک، پتاسیم، فیبر، اسیدهای چرب، روی و اسید الفا-هیدروکسی به شمار می‌رود که می‌تواند به حفظ رطوبت، جلوگیری از لک و همچنین تجدید سلولی کمک کنند. اگر می‌خواهید برای جوانسازی پوست خود از یک لایه بردار طبیعی کمک بگیرید، ماسک‌های نارنگی گزینه ایده آلی هستند.
ماسک نارنگی و آرد یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ماسک‌های لایه بردار است که برای درست کردن آن به یک چهارم لیوان آب نارنگی و چند قاشق آرد سفید نیاز دارید. همین که آب نارنگی بدون پالپ را با چند قاشق آرد مخلوط کنید و یک مخلوط رقیق بدست آورید، یعنی ماسک شما آماده است. حالا این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید، سپس شسته و خشک کنید تا پوستتان برای ساخت سلول‌های جدید آماده شود.

کدوتنبل را دست کم نگیرید و یک تغذیه عمیق پوستی را تجربه کنید

ماسک کدوحلوایی؛ تغذیه عمیق پوست

کدو حلوایی سرشار از ویتامین آ، کا، سی، انواع مواد معدنی، مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و بتاکاروتن است که می‌تواند سلامت پوست را تضمین کند. حتی اگر اهل خوردن کدوحلوایی نیستید، در این فصل سال انواع ماسک کدوحلوایی را از دست ندهید.

برای تغذیه عمیق پوست خود، چند تکه کدوتنبل پخته و له شده، ۲ قاشق چایخوری پودر بادام، یک قاشق چایخوری ماست، یک قاشق چایخوری روغن زیتون و ۲ قاشق چایخوری عسل را به خوبی با هم مخلوط کنید و بعد از اینکه خمیر یکدستی بدست آمد، آن را روی پوست صورت و گردن بمالید و ۱۵ دقیقه زمان دهید تا پوست‌تان از این مواد تغدیه کند؛ سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید و دوبار در هفته این کار را تکرار کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.