آخرین مهلت ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری اعلام شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام در ساعت ۱۸ روز شنبه (۲۰ آبان ۱۴۰۲) به هیچ عنوان امکان تمدید آن وجود ندارد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص آغاز فرآیند ثبت نام ششمین رهبری گفت: از ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه (چهاردهم آبان ۱۴۰۲) ثبت نام ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد که هر روز و تا ساعت ۱۸ به صورت حضوری انجام می‌پذیرد و نهایتاً تا روز شنبه بیستم آبان ۱۴۰۲ ثبت نام‌ها ادامه می‌یابد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده ثبت نام از داوطلبان در مراکز فرمانداری‌های استان‌های سراسر کشور به عمل می‌آید. در عین حال که فرمانداری قم و نیز ستاد انتخابات وزارت کشور مستقر در تهران نیز می‌توانند ثبت نام از همه داوطلبان را به عمل آورند.

خاتمی برای انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد

اسلامی تصریح کرد: به عبارتی دیگر هر داوطلبی که می‌خواهد از یک استان به عنوان کاندیدا انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور یابد، باید به فرمانداری مرکز استان خود رفته و در آنجا ثبت نام خود را به صورت حضوری صورت دهد. در عین حال این ثبت نام‌ها بجز فرمانداری‌های مراکز استان‌ها در شهرهای قم و تهران نیز از همه داوطلبان صورت می‌پذیرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اذعان داشت: ثبت نام‌ها به صورت حضوری صورت می‌پذیرد و لازم است داوطلبان اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، دو قطعه عکس ۶ در ۴ و نیز اصل سطح ۴ حوزه را با خود همراه داشته باشند، زیرا در محل ثبت نام این مدارک مشاهده، بررسی و احراز شده و پس از اسکن تحویل داوطلب خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: مدارک مورد نیاز از داوطلبان گرفته شده و پرونده‌ها تشکیل می‌شود تا برای تعیین صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شود، زیرا مرحله تعیین صلاحیت‌ها بر عهده شورای نگهبان است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: طبق قانون پس از پایان مهلت ثبت نام در ساعت ۱۸ روز شنبه (۲۰ آبان ۱۴۰۲) به هیچ عنوان امکان تمدید آن وجود ندارد.

گفتنی است انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه یازدهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.