آخرین آمار شهدای غزه اعلام شد

 وزارت بهداشت غزه امروز شنبه، ۴ نوامبر و در بیست و نهمین روز از حملات رژیم اشغالگر به  نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۹۴۸۸ نفر رسیده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، وزارت بهداشت غزه همچنین توضیح داد که رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ده‌ها قتل‌عام بزرگ دیگر انجام و جان ۲۳۱ تن را گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: ۷۰ درصد قربانیان حملات رژیم اشغالگر را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ۲۲۰۰ گزارش مفقودی دریافت کردیم که ۱۲۵۰ نفرشان کودک‌ و در زیر آوار بودند.

حملات موشکی شدید حزب الله به پایگاه ارتش اسرائیل

وزارت بهداشت غزه ادامه داد: طی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۱۵۰ پرسنل پزشکی شهید و ۵۷ آمبولانس هم منهدم شدند. اشغالگران عمداً ۱۰۵ مرکز پزشکی و بهداشتی را هدف قرار داده و ۱۶ بیمارستان را از مدار خدمت خارج کردند.

طبق این گزارش، بیمارستان‌های نوار غزه مملو از مجروحان بدحال و خطرناک است و ما هر روز بسیاری از آن‌ها را از دست می‌دهیم؛ اشغالگران با بمباران محوطه‌های مجاور بیمارستان‌ها، کادر بهداشت و درمان را به وحشت انداخته‌اند.

وزارت بهداشت غزه، در بیانیه امروزش تاکید کرد: جامعه جهانی در بازنگری در مواضع خود در قبال کشتار مردم ما و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها با یک آزمون واقعی روبه‌رو است.

این نهاد دولتی در نوار غزه، از همه طرف‌های تاثیرگذار بر این جنگ خواست تا مسیری امن برای انتقال کمک‌های پزشکی، خروج امن مجروحان و سوخت به بیمارستان‌های فلسطینی فراهم کنند.

جنایات رژیم صهیونیستی امروز برای بیست و نهمین روز متوالی از حملات تجاوزکارانه به نوار غزه، با حملاتی علیه بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی ادامه یافت؛ اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» هم با صدور بیانیه‌ای، «جو بایدن» رئیس‌جمهور و دولت آمریکا را مسئول قتل‌عام فلسطینیان در نوار غره دانست و تاکید کرد که رژیم اشغالگر، با حمایت مستقیم واشنگتن مرتکب کشتارهای وحشیانه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.