جنگ غزه؛ محور اصلی رایزنی سوناک با مقامات ارشد آمریکا و مصر

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) با کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره آخرین وضعیت جنگ غزه گفت‌ وگو کرد.

سوناک ساعاتی پیش با معاون رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی به لندن سفر کرده است، ملاقات کرد.

وزرای کابینه اسرائیل به جان هم افتادند / پاسخ کوبنده وزیر دارایی به «یوآو گالانت»

در این دیدار دو طرف ضمن تکرار حق ادعایی (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود، درباره ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه رایزنی کردند. آن‌ها همچنین توافق کردند که به همکاری با شرکای خود در منطقه برای تضمین ثبات ادامه خواهند داد.

بازگشایی گذرگاه رفح نیز محور گفت‌ وگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور مصر عنوان شده است. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک از تلاش‌های رئیس جمهور مصر برای تسهیل خروج اتباع خارجی و انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکر کرد.

دو طرف همچنین درباره جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا و دستیابی مردم فلسطین به صلح و رفاه بلندمدت گفت‌ وگو کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.