قلب اقتصادی غزه خاکستر شد

منطقه «حی الرمال» که تا قبل از آغاز نبرد اخیر، در حکم قلب تپنده اقتصادی باریکه غزه به شمار می رفت، پس از بمباران مراکز تجاری و مسکونی آن توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی، به تلی از خاکستر تبدیل شده است.

حی الرمال، به سبب اسکان ۷۰ هزار فلسطینی و وجود مراکز و نهادهای مهم دولتی و بین المللی، مدارس، بانک ها، مراکز تجاری و شرکت های اینترنت، در حقیقت کانون فعالیت های اقتصادی و مالی نوار غزه به شمار می رود.

گردان‌های القسام نتانیاهو را تهدید کرد/ در پایان جنگ زانو خواهی زد

«محمد ابوالکاس»، شهروند فلسطینی ساکن این محله در تشریح جزئیات  بمباران خانه اش توسط جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم در غزه گفت: در خانه نشسته بودیم که به ناگهان سقف بر روی سر ما خراب شد، اسرائیلی ها قبل از حمله، هیچ هشداری برای بمباران نداده بودند، همان طور که می بینید اینجا تنها مغازه و مجتمع های مسکونی وجود دارد، نمی دانم چرا اقدام به بمباران محله ما کردند، تنها لباس تنم برای من باقی مانده، دیگر امکان زندگی در اینجا وجود ندارد، همه چیز ویران شده است.

فلسطین , طوفان الاقصی , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران هدفمند مناطق مختلف این محله، سعی دارد تا زیرساخت های اقتصادی نوار غزه را به طور کامل منهدم نماید.

این در شرایطی است که بنابر اعلان وزارت بهداشت غزه با شهادت 219 نفر دیگر در طول 24 ساعت گذشته،  شمار شهدای فلسطینی به 8525 نفر رسیده است. از این تعداد 3542 نفر کودک و 2187 تن زن بوده اند.


بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.