زلنسکی برای پوتین خط و نشان کشید!

رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در «کی‌یف» گفت که حملات روسیه به زیر ساخت‌های این کشور را بی پاسخ نمی‌گذارد.

زلنسکی : «امسال نه تنها از خود محافظت خواهیم کرد، بلکه پاسخ  هم خواهیم داد.»

منابع خبری  گزارش کردند که کارشناسان ارتش انگلیس به متخصصان اوکراینی نحوه محافظت از زیر ساخت‌های انرژی را آموزش داده‌اند.تخصصان ارتش  انگلیس یک برنامه آموزشی برای مهندسان اوکراینی ایجاد کرده‌اند تا از بخش انرژی  این کشور برابر حملات روسیه در زمستان امسال محافظت کنند.

بر اساس این گزارش، این برنامه آموزشی ۲ هفته‌ای به درخواست اوکراین برای بهبود بیشتر حفاظت از بخش انرژی این کشور ایجاد و اجرا شده است.

اظهارات زلنسکی پس از آن بیان شد که گفته می‌شود روسیه در حال آماده شدن برای از سرگیری حملات خود به زیرساخت های حیاتی اوکراین برای زمستان آینده است.

روسیه در جنگ با اوکراین در سال ۲۰۲۲ زیرساخت‌های اوکراین را هدف قرار داد و کار به جایی کشید که وزارت انرژی اوکراین مجبور شد برق را به دلیل کمبود، قطع کند.

 در آن برهه، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بارها از وارد آمدن خسارات و آسیب‌های جدید به زیرساخت‌های حیاتی انرژی این کشور خبر داد. رئیس جمهور اوکراین با درخواست از مردم این کشور برای کاهش مصرف برق  از آن‌ها خواسته بود  وسایل برقی غیر ضروری را روشن نکنند. مصرف برق را به وسایلی که نیاز به انرژی زیادی دارند، محدود کنند.

در آگوست ۲۰۲۳،«یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه احتمالاً حملات خود را به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین از سر خواهد گرفت.

اروپا بر این باور است که اوکراین ممکن است در زمستان امسال با قطعی برق جدید در زمینه حملات مداوم موشکی و پهپادی روسیه مواجه شود که سیستم انرژی این کشور را آسیب پذیرتر از یک سال پیش کرده است. کمیسیون اروپا در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون یورو به صندوق حمایت از انرژی اوکراین کمک کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.