هشدار نخست وزیر مالزی درباره وقوع جنگ جهانی سوم

انور ابراهیم نخست وزیر مالزی با ابراز نگرانی درباره تبعات آواره شدن مردم غزه در مورد آغاز جنگ جهانی سوم هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برناما، نخست وزیر مالزی پنجشنبه تاکید کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان غزه دریغ نمی‌کند.

وی که در چهاردهمین مجمع عمومی کنفرانس قانون آسه‌آن در کوالالامپور سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: در شرایط فعلی که خطر شدیدی وجود دارد باید بر اجرای قانون مصمم باشیم.

اوضاع منطقه محور گفت و گوی علی باقری با وزیر خارجه تاجیکستان در دوشنبه

انور ابراهیم افزود: اما وقتی که صحبت از اسرائیل، اشغالگری ظالمانه علیه فلسطینی‌ها و بی‌احترامی آشکار آن به نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون به میان می‌آید همان کشورهایی که مدعی قانون هستند، گفت‌وگوها در این باره را تعلیق می‌کنند.

نخست وزیر مالزی هشدار داد که آوارگی مردم غزه ممکن است به وقوع جنگ جهانی سوم منجر شود. وی همچنین از کمک ۲۰ میلیون دلاری کشورش به مردم غزه خبر داد.

رژیم صهیونیستی پس از شکست مفتضحانه‌ در برابر دور اخیر حملات دلاورانه جبهه مقاومت، با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا نیروهای فلسطینی را از ادامه عملیات منصرف کند. اشغالگران صهیونیست همچنین در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه افزون بر یک هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند.

این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.