نگرانی مصر از کوچ اجباری فلسطینی‌ها

 وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور امروز (پنجشنبه) با جیمز کلورلی، همتای انگلیسی خود دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار راه‌های هماهنگی مواضع در خصوص اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار دادند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سامح شکری، در جریان این دیدار ضمن تأکید بر لزوم اجتناب از هدف قرار دادن غیرنظامیان و پایبندی به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه، خاطرنشان کرد، هماهنگی مواضع بین‌المللی برای ترغیب طرف‌ها به سمت اولویت‌دهی به برقراری آرامش و توقف فوری تنش، امری ضروری است.

وی همچنین بر لزوم اجتناب از خطرات ناشی از توسعه درگیری به سایر مناطق به منظور برقراری صلح و امنیت جهانی تأکید کرد.

فوری/ هشدار اسرائیل به ۲۴ بیمارستان غزه برای تخلیه سریع

وزرای خارجه مصر و انگلیس در جریان این دیدار بر سر اولویت‌دهی به موضوع ارسال کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی در سایه بحران کنونی که نوار غزه از آن رنج می‌برد، به اتفاق نظر رسیدند.

سامح شکری در جریان این دیدار تصریح کرد، تداوم عملیات نظامی رژیم صهیونیستی منجر به وخامت اوضاع انسانی خواهد شد و مجازات گروهی و سیاست کوچاندن اجباری پیامدهای ویرانگری به دنبال خواهد داشت.

وزیر خارجه مصر همچنین گفت، برقراری صلح در منطقه یک ضرورت راهبردی و انتخاب مردم خاورمیانه است.

وی در پایان بر لزوم مقابله با دلایل ریشه‌ای بحران امروز و در رأس آن از دست دادن امید و انسداد چشم‌انداز سیاسی برای حل عادلانه و فراگیر مسأله فلسطین تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.