بیانیه مهم سفیر فلسطین در تهران

سفیر فلسطین در تهران در بیانیه‌ای ضمن تشریح وضعیت کنونی غزه، از جمهوری اسلامی ایران و مردم سراسر کشور به خاطر ایستادن همیشگی و ثابت در کنار حقوق فلسطینیان برای رفع اشغال و تشکیل دولت مستقل خودشان به پایتختی قدس شریف قدردانی کرد.

متن کامل بیانیه سفیر فلسطین در تهران به شرح زیر است‌؛

بسم الله الرحمن الرحیم

غزه پایدار از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در معرض حمله وحشیانه که تمام امور زندگی را نشانه رفته، قرار گرفته است. پس از قطع آب و برق و مواد غذایی از این شهر، امری که باعث گسترش بیماری می شود، نیروهای اشغالگر این بار کادرهای پزشکی و بیمارستان ها و ماشینهای آمبولانس را نشانه رفته اند.

نشست فوری سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین+ فیلم

لازم به یادآوری است که تعداد بیمارستان‌ها در غزه ۲۰ واحد بیمارستانی می باشد. (۱۲ دولتی و ۸ مردمی) علاوه بر کلینیک های خدمات پزشکی که بعضی از آنها بعلت بمباران‌های مداوم و کمبود دارو از کار افتاده اند همچنین بیمارستان‌های غزه قادر به ارائه خدمات به بیماران سرطانی و دیالیزی نمی‌باشند.

تاکنون ۲۷ بهیار و ۱۰ پزشک زن و مرد به شهادت رسیده‌اند. امری که کادر درمانی را بسیار خسته کرده و شاید به طور کلی درمان را مختل کند. نیروهای اشغالگر هم تاکنون ۲۳ عدد آمبولانس را نابود کرده اند که ضربه ای دیگر به کادر درمانی می باشد.

وزارت بهداشت فلسطین هشدار داده است که نبود آب و برق و سوخت خطراتی برای بیماران ایجاد کرده و ممکن است این امر به فاجعه انسانی تبدیل شود. علاوه بر این زنان باردار قادر به وضع حمل در امنیت نمی‌باشند.

همچنین بیمارستان‌های بیت حانون و کودکان الدره با فسفر سفید که تحریم شده است بمباران شده اند و بخشی از بیمارستان اندونزی و بیمارستان مرکزی نیز تخریب شده است و آخرین فاجعه مربوط به حمله ددمنشانه به بیمارستان المعمدانی است که به تنهایی تلفات آن بیشتر از ۵۰۰ شهید و ۶۰۰ زخمی می باشد.

در این زمینه ما از کشورهای جهان وسازمان های بین‌الملی درخواست دخالت نموده‌ایم تا بمباران وحشیانه شهروندان غیر نظامی را علاوه بر بیمارستان ها متوقف کنند. همچنین دارو و سوخت و غذا برای غزه و مردم محاصره وجابجا شده آن تهیه کنند.

تلفات ما تا کنون بیش از ۳۰۰۰ شهید و ۱۲۵۰۰ زخمی در غزه و ۶۱ شهید و ۱۲۵۰ زخمی در کرانه باختری بوده است. همچنین بیش از ۵۰۰ هزار نفر مجبور شدند منازل خودشان رها کنند.

کوششهای ما در بازکردن گذرگاه رفح هنوز در جریان است تا کمک‌های پزشکی و غذایی و انسانی برای مردم غزه وارد شود.

در پایان از تمام کشورهایی که در کنار فلسطین ایستادند و از ارگان‌ها و رهبریت و دولت و ملت عزیز ایران بخاطر ایستادن همیشگی و ثابت در کنار حقوق فلسطینیان برای رفع اشغال و تشکیل دولت مستقل خودشان به پایتختی قدس شریف کمال تشکر را دارم.

رحمت برای شهدا و شفای عاجل برای مجروحان آرزومندم

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

فوری/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی الحریر

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.